Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplická Yakimova, Vera
dc.contributor.authorBartlová, Andrea
dc.date.accessioned2024-03-12T07:09:34Z
dc.date.available2024-03-12T07:09:34Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42222
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na vývoj hlavních ženských postav ve filmech Disney studia. Zkoumá, zda se postavy nějak proměňují, případně k jakým změnám dochází. Práce je řazena chronologicky a dělena do několika časových úseků. V každé kapitole jsou zvoleny konkrétní pohádky, které jsou porovnávány. Každá pohádka je též zasazena do historického kontextu. Zkoumat se bude i to, zda dobový kontext filmy nějakým způsobem ovlivňuje. Cílem práce je zjištění, co mají vybrané pohádky společného a jakým způsobem se hlavní ženské postavy vyvíjejí. Toto je popsáno ve čtyřech obdobích, které jsou následující: v klasickém období (1937 - 1967) jsou zpracovávány pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků, Popelka a Šípková Růženka. V období mezi lety 1967 - 1988 nevznikl žádný film s princeznou v hlavní roli a studio se potýkalo s krizí. V 80. letech se změnilo vedení společnosti a ředitelem se stal Michael Eisner. V letech 1989 - 2005 vzniklo mnoho úspěšných filmů z dílny tohoto studia. Pro tuto práci však byly zvoleny Malá mořská víla, Kráska a zvíře a Pocahontas. V roce 2005 se stal ředitelem Robert Iger, který je ve funkci dodnes. Poslední éra tak zatím není ukončená. Pro tuto práci byly v tomto období vybrány pohádky Na vlásku, Ledové království a Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa. Na závěr práce je též zmíněn vliv Disney studia na společnost. Sledovány jsou jeho marketingové schopnosti a využití reklamy. Závěr práce obsahuje poznatky, jakým způsobem se hlavní hrdinky změnily. Od dívek, které potřebovaly zachránit krásným princem, přes dívky, které vzaly osud do vlastních rukou až po princezny, které si jsou s muži rovni.cze
dc.format83 s.
dc.format83 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpohádkacze
dc.subjectanimovaná pohádkacze
dc.subjectWalt Disneycze
dc.subjectDisney studiocze
dc.subjectDisney filmycze
dc.subjectDisney princesscze
dc.subjectprinceznacze
dc.subjectfeminismuscze
dc.subjectFairytaleeng
dc.subjectcartooneng
dc.subjectWalt Disneyeng
dc.subjectDisney Co.eng
dc.subjectDisney movieseng
dc.subjectDisney princesseng
dc.subjectprincesseng
dc.subjectfeminismeng
dc.title"Řekni mi zrcadlo, kdo je na světě i v zemi zdejší, kdo je nejkrásnější?" Proměny postavy princezny ve filmech Walta Disneyho a jeho studia.cze
dc.title.alternative"Mirror, mirror on the wall, who is the fairest of them all?" Changes in the Character of the Princess in the Films of Walt Disney and his Studio.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56541
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses to the evolution of female characters in Disney cartoons. It investigates whether the characters change in any way and if so, what changes happen. The work is chronologically arranged and divided to several time periods. Each chapter contains particular fairytales which are mutually compared. Every fairytale is also set in the historical context. We will also explore whether the films are influenced by the period context. The aim of the thesis is to find out what the chosen fairytales have in common and how the main female characters evolve. This is described in 4 different eras, which are following: from the classical period within years 1937-1967 we have Snow White and Seven Dwarfs, Cinderella and Sleeping Beauty. In years 1967-1988 there were no films with a princess as a main heroine and the studio dealt with a crisis. In the 1980s the company management changed and Michael Eisner became the studio managing director. Within years 1989-2005 many successful films were created in the studio. We chose The Little Mermaid, Beauty and the Beast and Pocahontas. Robert Iger has been the studio managing director since 2005. We chose Tangled, Frozen and Moana from the last period, which hasn't finished yet. Eventually we mention the Disney studio impact on society. We study its marketing abilities and the use of advertisement. The conclusion shows how the heroines changed from girls who needed to be saved by the Prince Charming over girls who took their fate in their own hands to princesses equal to men.eng
dc.date.accepted2020-09-02
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineKulturální studiacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSkalický, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam