dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Hunyadyová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:32:54Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:32:54Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42374 | |
dc.description.abstract | Tato práce se věnuje tématu psychohygieny, přičemž nahlíží tento obor z perspektivy jeho možností přispět k osobnostnímu růstu učitelek mateřských škol. Teoretická část proto nejprve popisuje roli psychohygieny učitelek ve vzdělávání a výchově dětí a propojuje ji s jejich profesními kompetencemi. V dalších kapitolách se pak zabývá vybranými oblastmi, které mají potenciál rozvoje osobnosti. Patří sem sebevýchova, seberealizace, rozvoj resilience a životospráva. Jedna z kapitol je věnována také stresu a syndromu vyhoření spojenému s profesí učitele a způsobům jejich zvládání. Navazující praktická část práce seznamuje s výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo podniknout sondu do postojů a praktikování psychohygieny učitelkami mateřských škol. Dále zjistit jakou vnímají podporu v oblasti udržování dobrého psychického zdraví a zaměřit se na to, jak učitelky reflektují působení vlastního rozpoložení na klima ve třídě. K realizaci výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní přístup metodou hloubkových rozhovorů. | cze |
dc.format | 69 s. a textové přílohy 74 s. | |
dc.format | 69 s. a textové přílohy 74 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | psychohygiena | cze |
dc.subject | osobnostní rozvoj | cze |
dc.subject | sebevýchova | cze |
dc.subject | seberealizace | cze |
dc.subject | třídní klima | cze |
dc.subject | vztahy na pracovišti | cze |
dc.subject | psychohygiene | eng |
dc.subject | personal development | eng |
dc.subject | self-discipline | eng |
dc.subject | self-actualization | eng |
dc.subject | class mood | eng |
dc.subject | workplace relationships | eng |
dc.title | Duševní hygiena jako součást osobnostního rozvoje učitelů v MŠ | cze |
dc.title.alternative | Psychohygiene as an integral part of a personal development nursery school teachers | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46447 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with mental hygiene topic. It tries to looks at this discipline in opportunity of personal development nursery school teachers. Therefore theoretical part describes psychohygiene task in education and upbringing children and its interconnect with teachers vocational competences at first. Next chapters apply to few selected psychohygienic areas with personal development ambitions including self-discipline, self-actualization, resilience and regimen. One chapter is devoted also to stress and burnout syndrome and its management,which is relating to teachers profession. Following practical part of thesis introduces research results. Its research targets were to probe nursery school teachers psychohygiene attitudes and practice. Further to discover which ways are the teachers supported in mental health and how they perceive it and also to focuse on teachers reflection of connection their state of mind with class moods. This qualitative research was conducted in the form of in-depth interwiews. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |