dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Ešnerová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:18Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42402 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na adaptaci dětí na vstup do mateřské školy. Cílem této práce je zprostředkovat vhled do dané problematiky prostřednictvím kvalitativního výzkumu a hledat možnosti, jak dětem toto období usnadnit. V teoretické části se zabývám vývojem a kvalitou citové vazby dítěte k matce, či k jiné pečující osobě, problematikou separace a adaptace a zvládnutím této zátěže. Praktická část je zaměřená na zjišťování situací a reakcí dítěte v době adaptačního procesu dlouhodobým pozorováním každého z těchto dětí po dobu 4 - 5 měsíců. Konkrétní poznatky ze sledovaných dětí, jsou uvedeny ve výsledcích výzkumu, který je doplněn o hloubkové rozhovory s rodiči. | cze |
dc.format | 54 str. | |
dc.format | 54 str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | citová vazba | cze |
dc.subject | separace | cze |
dc.subject | zátěž | cze |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | emotional attachment | eng |
dc.subject | separation | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.title | Adaptace dětí v předškolním věku na vstup do mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Adaptation of pre-school children to admission to kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 53998 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is focused on the adaptation of children for entry to kindergarten. The aim of this work is to provide insight into the issue through qualitative research and to look for possibilities to make this period easier for children. The theoretical part deals with the development and quality of the child's emotional attachment to the mother or other caregiver, the issue of separation and adaptation and coping with this burden. The practical part is focused on detecting the situations and reactions of the child during the adaptation process by long-term observation of each of these children for 4-5 months. Specific findings from the monitored children are given in the results of the research, which is supplemented by in-depth interviews with parents. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |