dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Pánková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:25Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:25Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2019-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42413 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole a přístupem učitele k této problematice. Hlavním cílem výzkumu je sledovat proces, díky kterému je v mateřské škole dítěti, u kterého vyučující pozorují vývojovou odlišnost nebo speciální vzdělávací potřebu, udělena prvotní diagnóza. Dalším cílem je stanovení, nakolik výše uvedené poznání vede k intervenci. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá problematikou vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, diagnostikou dítěte předškolního věku a osobností učitele mateřské školy, který je v přímém kontaktu s těmito dětmi. Praktická část seznamuje s průběhem šetření. Metodou sběru dat budou hloubkové rozhovory s vybranými učitelkami z mateřských škol, které mají zkušenost s edukací dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole. | cze |
dc.format | 56 s. (+39 s. příloh) | |
dc.format | 56 s. (+39 s. příloh) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | pedagogická diagnostika | cze |
dc.subject | osobnost pedagoga | cze |
dc.subject | Child with special educational needs | eng |
dc.subject | pedagogical diagnostics | eng |
dc.subject | pedagogue personality | eng |
dc.title | Cesta k diagnóze a intervenci v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | The way to diagnosis and intervention in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54712 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the topic of a child with special educational needs in a common nursery school and the teacher's approach to this issue. The main aim of the research is to follow the process of pre-diagnosis of a child in a kindergarten, where teachers observe developmental differences or special educational needs, and to what extent this knowledge leads to intervention. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the issue of education of individuals with special educational needs, diagnostics of preschool children, and the personality of a kindergarten teacher who is in direct contact with these children. In the practical part, we learn about the course of the investigation. The method of data collection is an in-depth interview with selected kindergarten teachers who have experience in educating a child with special educational needs in a regular kindergarten. | eng |
dc.date.accepted | 2020-01-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Malinovská, Olga | |