dc.contributor.advisor | Murad, Salim | |
dc.contributor.author | Kuruc, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:31Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2019-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42420 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou začleňování dětí cizinců žijících v České republice, konkrétně v Praze. Věnuje se zejména dětem, jejichž mateřský jazyk je jiný než český. V teoretické části popisuje specifika pedagogického přístupu v rámci problematiky, zmiňuje se o aktuálních možnostech a nastavení legislativy pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznámí čtenáře s klíčovými pojmy k tématu, pojedná o postavení multikulturní výchovy ve školním kurikulu, o roli možných rasových předsudků a jejich předcházení, o interkulturní komunikaci a problémech spojených s adaptací dítěte. Stručně zmíní statistiku české a pražské demografické struktury a její vývoj v posledních letech. Praktická část zkoumá teoretickou připravenost pedagogů na práci s předškolními dětmi, které přicházejí z odlišných sociokulturních prostředí a taktéž čelí jazykové bariéře. Všímá si specifických potřeb dětí cizinců při integraci do MŠ. Kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů s pedagogy zjišťuje situaci v dané oblasti ve vybraných pražských školkách. V závěrečné diskusi je sestavena stručná metodická podpora pro pedagogy, včetně doporučení z "dobré" praxe, která vedou k úspěšnému začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do českého kolektivu. | cze |
dc.format | 66 s.+ 6 s. příloh | |
dc.format | 66 s.+ 6 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | interkulturní komunikace | cze |
dc.subject | dítě-cizinec | cze |
dc.subject | děti s odlišným mateřským jazykem | cze |
dc.subject | multikulturní výchova | cze |
dc.subject | jazyková bariéra | cze |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | intercultural communication | eng |
dc.subject | child-foreigner | eng |
dc.subject | children with the different mother tongue | eng |
dc.subject | multicultural education | eng |
dc.subject | language barrier | eng |
dc.subject | specific educational needs | eng |
dc.title | Integrace dětí cizinců v prostředí mateřské školy v Praze. | cze |
dc.title.alternative | Integration of children of foreigners in kindergarten environment in Prague. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55129 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the issue of integration of foreign children living in the Czech Republic, specifically in Prague. The focus is mainly on children whose mother tongue is different from Czech. In the theoretical part, the thesis describes the specifics of the pedagogical approach within the issue, it mentions the current possibilities and legislation setting for the education of children with special educational needs. It acquaints readers with key concepts of the topic, discusses the position of multicultural education in the preschool curriculum, the role of possible racial prejudice and their prevention, intercultural communication and problems associated with child adaptation. It will briefly mention the statistics of the Czech and Prague demographic structure and its development in recent years. The practical part examines the theoretical readiness of teachers to work with preschool children who come from different socio-cultural environments and also face language barriers. It notes the specific needs of foreign children in the integration process into kindergarten. The survey made by qualitative research method by means of interviews with teachers determines the situation in the given area at selected kindergartens in Prague. In the final discussion, there is brief methodological support for teachers, including recommendations from "good" practice, which lead to successful integration of children with different mother tongue into the Czech classroom. | eng |
dc.date.accepted | 2020-01-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |