Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.contributor.authorKáplová, Veronika
dc.date.accessioned2024-03-12T07:33:40Z
dc.date.available2024-03-12T07:33:40Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42429
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce je zmapování dovedností rozeznávání emocí u předškolních dětí. Teoretická část obsahuje vymezení emocí a jejich složek, pozornost je věnována obličejovému výrazu a také databázím obličejových výrazů. Posléze jsou popsány základní emoce a jejich obličejový výraz; jeho rozpoznávání je i obsahem v empirické části bakalářské práce. Dále je vyobrazen vývoj předškolního dítěte a jeho důležité mezníky. Empirická část zahrnuje rozhovory se dvěma učitelkami mateřské školky a vzorek 16 dětí (N = 16). Děti jsou následně rozřazeny do skupin, dle posouzení učitelek, zda mají problémy s uposlechnutím či ne a zda jsou z úplné/neúplné rodiny. Dále jsou mezi sebou porovnávány. Vzorek dětí se pohybuje od 4 do 5/6 letcze
dc.format87 str.
dc.format87 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectemocecze
dc.subjectvývoj předškolního dítětecze
dc.subjectemoční inteligencecze
dc.subjectměřenícze
dc.subjectexprese emocícze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectemoční regulacecze
dc.subjectemotionseng
dc.subjectpreschool child developmenteng
dc.subjectemotional intelligenceeng
dc.subjectmeasurementeng
dc.subjectexpression of emotionseng
dc.subjectpreschool childeng
dc.subjectemotional regulationeng
dc.titleRozdíly v rozeznávání emocí u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeDifferences in emotions recognition among preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55320
dc.description.abstract-translatedThe aim of my bachelor thesis is to map the emotion recognition skills of pre-school children. The theoretical part initially contains a basic definition of emotion and afterwards also deal with face databases and then the basic emotions, that are also a part of the empirical part of the thesis, are defined. The development of a pre-school child and its important milestones are also presented. Last but not least, the topic of emotion processing is explained, specifically the processing of facial expressions. The empirical part includes interviews with two kindergarten teachers including the headmistress, and a sample of 16 children (N = 16). The children are then divided into groups, based on the teachers' assessment, whether they have a problem with discipline or not and whether they come from a complete/incomplete family. Furthermore, they are compared with each other. The sample of children ranges from 4 to 5/6 years.eng
dc.date.accepted2020-06-15
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKouřilová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam