dc.contributor.advisor | Stuchlíková, Iva | |
dc.contributor.author | Káplová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:40Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42429 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce je zmapování dovedností rozeznávání emocí u předškolních dětí. Teoretická část obsahuje vymezení emocí a jejich složek, pozornost je věnována obličejovému výrazu a také databázím obličejových výrazů. Posléze jsou popsány základní emoce a jejich obličejový výraz; jeho rozpoznávání je i obsahem v empirické části bakalářské práce. Dále je vyobrazen vývoj předškolního dítěte a jeho důležité mezníky. Empirická část zahrnuje rozhovory se dvěma učitelkami mateřské školky a vzorek 16 dětí (N = 16). Děti jsou následně rozřazeny do skupin, dle posouzení učitelek, zda mají problémy s uposlechnutím či ne a zda jsou z úplné/neúplné rodiny. Dále jsou mezi sebou porovnávány. Vzorek dětí se pohybuje od 4 do 5/6 let | cze |
dc.format | 87 str. | |
dc.format | 87 str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | vývoj předškolního dítěte | cze |
dc.subject | emoční inteligence | cze |
dc.subject | měření | cze |
dc.subject | exprese emocí | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | emoční regulace | cze |
dc.subject | emotions | eng |
dc.subject | preschool child development | eng |
dc.subject | emotional intelligence | eng |
dc.subject | measurement | eng |
dc.subject | expression of emotions | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.subject | emotional regulation | eng |
dc.title | Rozdíly v rozeznávání emocí u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Differences in emotions recognition among preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55320 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my bachelor thesis is to map the emotion recognition skills of pre-school children. The theoretical part initially contains a basic definition of emotion and afterwards also deal with face databases and then the basic emotions, that are also a part of the empirical part of the thesis, are defined. The development of a pre-school child and its important milestones are also presented. Last but not least, the topic of emotion processing is explained, specifically the processing of facial expressions. The empirical part includes interviews with two kindergarten teachers including the headmistress, and a sample of 16 children (N = 16). The children are then divided into groups, based on the teachers' assessment, whether they have a problem with discipline or not and whether they come from a complete/incomplete family. Furthermore, they are compared with each other. The sample of children ranges from 4 to 5/6 years. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-15 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kouřilová, Jana | |