Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorZíková, Eva
dc.date.accessioned2024-03-12T07:33:49Z
dc.date.available2024-03-12T07:33:49Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42438
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo zjistit porozumění a subjektivní názory studentů na ilustrace vyskytující se v učebnicích přírodopisu a biologie. Dalším úkolem bylo provést analýzu zaměřující se na použité ilustrace v učebnici biologie člověka pro základní, střední a vysokou školu. Literární přehled se zaměřuje na vymezení učebnic, jejich funkci a části s důrazem na vizuální stránku učebnic. Dále jsou představeny vybrané výzkumy zabývající se obrazovým materiálem v učebnicích. Samotný výzkum probíhal u studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky byly následně rozšířeny o informace získané uspořádáním diskuze ve focus group. V rozhovoru byly se studentkami učitelství přírodopisu probírané otázky z dotazníkového šetření a zjišťovány detailnější informace ohledně obrázků.cze
dc.format41 s.
dc.format41 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbiologie člověkacze
dc.subjectučebnice přírodopisucze
dc.subjectobrazová složka učebniccze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectfocus groupcze
dc.subjecthuman biologyeng
dc.subjectbiology textbookeng
dc.subjectpictorial component of textbookseng
dc.subjectquestionnaire surveyeng
dc.subjectfocus groupeng
dc.titlePorozumění a postoj studentů učitelství k ilustracím v učebnicích přírodopisu a biologiecze
dc.title.alternativeUniversity students' understanding and attitude to illustrations in biology textbookseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56236
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis was to find out the understanding and subjective opinions of students on illustrations occurring in textbooks of natural history and biology. Another task was to perform an analysis focusing on the illustrations used in the textbook of human biology for primary, secondary and higher education. The literature review focuses on the definition of textbooks, their function and parts with emphasis on the pictorial part of textbooks. Furthermore, selected researches dealing with pictorial material in textbooks are presented. The research itself was conducted among students of the Faculty of Education of the University of South Bohemia in České Budějovice through a questionnaire survey. The results were then expanded with information obtained by organizing a focus group discussion. In the interview, the students of science teaching discussed the questions from the questionnaire survey and found out more detailed information about the pictures.eng
dc.date.accepted2020-06-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-ČJucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam