dc.contributor.advisor | Ryplová, Renata | |
dc.contributor.author | Brčáková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:55Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:55Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42444 | |
dc.description.abstract | Tato práce přináší výsledky výzkumu vlivu badatelsky orientovaného vyučování na žákovské znalosti tématu role vegetace v distribuci solární energie a koloběhu vody v krajině, který byl realizován na čtyřech školách. V úvodu práce je představena problematika role vegetace v distribuci sluneční energie a koloběhu vody v krajině. Práce se dále věnuje problematice badatelsky orientované výuky a také zařazení badatelsky orientované přírodovědné výuky na toto téma do výuky na základních školách a víceletých gymnáziích s ohledem na didaktické učebnice. Závěr práce přináší výsledky dotazníkového šetření provedeného formou pretestů a posttestů. Výsledky provedené badatelsky orientované výuky ukazují, že u žáků došlo ke zlepšení znalostí v daném tématu. Znalosti problematiky distribuce solární energie rostlinami jsou důležité pro porozumění koloběhu vody v krajině a ke správnému hospodaření s vodou, které může zabránit ztrátám vody v lokálním měřítku a následným suchům. | cze |
dc.format | 54 s. | |
dc.format | 54 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientovaná přírodovědná výuka | cze |
dc.subject | transpirace | cze |
dc.subject | evapotranspirace | cze |
dc.subject | vegetace | cze |
dc.subject | sluneční energie | cze |
dc.subject | koloběh vody | cze |
dc.subject | inquiry based science education | eng |
dc.subject | transpiration | eng |
dc.subject | evapotranspiration | eng |
dc.subject | vegetation | eng |
dc.subject | solar energy | eng |
dc.subject | water cycle | eng |
dc.title | Role vegetace v distribuci solární energie a koloběhu vody v krajině - vliv
badatelské výuky na úroveň žákovského porozumění tématu | cze |
dc.title.alternative | The role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape - an impact of inquiry based education on pupils understanding | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 56426 | |
dc.description.abstract-translated | This article brings the results of the survey aimed on the impact of inquiry based education on the students' knowledge of the role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape, which was realized at four schools. The introduction presented the issue of the role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape. Further, the bachelor thesis presents problems of inquiry based education, and also implementation of inquiry based science education on this theme in elementary schools education and grammar schools education relating to didactic textbooks. The outcome of the thesis brings the results of the survey made by pretest and posttest forms. From the data collected follows that inquiry based education increases the pupils' knowledge of this topic. Knowledge regarding distribution solar energy by plants is important for understanding water cycle in landscape and evidence based water economy, which can reduce losses of water in a local measure and mitigate subsequent drought. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-Chu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |