Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorBrčáková, Tereza
dc.date.accessioned2024-03-12T07:33:55Z
dc.date.available2024-03-12T07:33:55Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42444
dc.description.abstractTato práce přináší výsledky výzkumu vlivu badatelsky orientovaného vyučování na žákovské znalosti tématu role vegetace v distribuci solární energie a koloběhu vody v krajině, který byl realizován na čtyřech školách. V úvodu práce je představena problematika role vegetace v distribuci sluneční energie a koloběhu vody v krajině. Práce se dále věnuje problematice badatelsky orientované výuky a také zařazení badatelsky orientované přírodovědné výuky na toto téma do výuky na základních školách a víceletých gymnáziích s ohledem na didaktické učebnice. Závěr práce přináší výsledky dotazníkového šetření provedeného formou pretestů a posttestů. Výsledky provedené badatelsky orientované výuky ukazují, že u žáků došlo ke zlepšení znalostí v daném tématu. Znalosti problematiky distribuce solární energie rostlinami jsou důležité pro porozumění koloběhu vody v krajině a ke správnému hospodaření s vodou, které může zabránit ztrátám vody v lokálním měřítku a následným suchům.cze
dc.format54 s.
dc.format54 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbadatelsky orientovaná přírodovědná výukacze
dc.subjecttranspiracecze
dc.subjectevapotranspiracecze
dc.subjectvegetacecze
dc.subjectsluneční energiecze
dc.subjectkoloběh vodycze
dc.subjectinquiry based science educationeng
dc.subjecttranspirationeng
dc.subjectevapotranspirationeng
dc.subjectvegetationeng
dc.subjectsolar energyeng
dc.subjectwater cycleeng
dc.titleRole vegetace v distribuci solární energie a koloběhu vody v krajině - vliv badatelské výuky na úroveň žákovského porozumění tématucze
dc.title.alternativeThe role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape - an impact of inquiry based education on pupils understandingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56426
dc.description.abstract-translatedThis article brings the results of the survey aimed on the impact of inquiry based education on the students' knowledge of the role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape, which was realized at four schools. The introduction presented the issue of the role of vegetation in the solar energy distribution and the water cycle in the landscape. Further, the bachelor thesis presents problems of inquiry based education, and also implementation of inquiry based science education on this theme in elementary schools education and grammar schools education relating to didactic textbooks. The outcome of the thesis brings the results of the survey made by pretest and posttest forms. From the data collected follows that inquiry based education increases the pupils' knowledge of this topic. Knowledge regarding distribution solar energy by plants is important for understanding water cycle in landscape and evidence based water economy, which can reduce losses of water in a local measure and mitigate subsequent drought.eng
dc.date.accepted2020-06-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-Chucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChmelová, Štěpánka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam