dc.contributor.advisor | Hrušková, Martina | |
dc.contributor.author | Turošíková, Nicola | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:09Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42457 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření tří autorských didaktických her k tématům fylogeneze člověka a etnická antropologie. Ověření her probíhalo ve dvou paralelních osmých třídách běžné základní školy. Před výukou žáci vyplnili pretest, jehož výsledky ukázaly, že se třídy statisticky významně neliší svými znalostmi ke zvoleným tématům. Náhodně byla vybrána třída, ve které probíhala výuka prostřednictvím didaktických her (experimentální skupina), druhá třída byla vyučována klasickým způsobem (kontrolní skupina). V tentýž den po výuce žáci vyplnili posttest I a měsíc od výuky posttest II, jednalo se vždy o stejný nestandardizovaný didaktický test. | cze |
dc.format | 54 s. | |
dc.format | 54 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | didaktická hra | cze |
dc.subject | aktivizující výuková metoda | cze |
dc.subject | žáci 2. stupně ZŠ | cze |
dc.subject | fylogeneze člověka | cze |
dc.subject | etnická antropologie | cze |
dc.subject | a didactic game | eng |
dc.subject | an activating teaching method | eng |
dc.subject | pupils of the lower secondary school level | eng |
dc.subject | a human phylogeny | eng |
dc.subject | an ethnic anthropology | eng |
dc.title | Didaktická hra ve výuce fylogeneze a etnické antropologie | cze |
dc.title.alternative | An Educational Game in Teaching Human Phylogeny and Ethnic Anthropology | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 56539 | |
dc.description.abstract-translated | An aim of this bachelor's thesis was to create three author's didactic games on the topics of human phylogeny and ethnic anthropology. A verification of the games was taking place in two parallel eighth grades at a regular elementary school. Pupils filled in a pretest before teaching, whose results showed that the classes had not differ statistically significantly in their knowledge of the selected topics. The class, in which the teaching took place through didactic games (an experimental group), was chosen randomly. The second class was taught in a classical way (a control group). The pupils filled in a posttest I on the same day after teaching and a posttest II after a month from that teaching. This was the same non-standardized didactic test. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-ČJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |