dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Simková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42469 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá životním stylem učitelek mateřských škol. V teoretické části je nejprve popsáno, jak se v minulosti vyvíjela profese pedagoga v předškolním zařízení. Dále jsou definovány pojmy zdraví, nemoc, stres, duševní hygiena, aktivní odpočinek a relaxace. V následujících kapitolách je již pozornost věnována vlastnímu životnímu stylu a jeho jednotlivým složkám, jako je výživa, pohyb, spánek, víra, sebevzdělávání a závislosti. Ze závislostí jsou vybrány tři, společností nejčastěji tolerované, a to - kouření, konzumace alkoholu a sledování televize. Závěr teoretické části je zaměřen na učitelské vyhoření a je zde vysvětleno, jak se s vyhořením vyrovnávat, jaké volit strategie zvládání náročných situací a stresu, takzvané copingové strategie. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem je zjistit, jaký je životní styl učitelek mateřských škol. | cze |
dc.format | 64 s. | |
dc.format | 64 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | životní styl | cze |
dc.subject | zdraví | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | lifestyle | eng |
dc.subject | health | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.title | Životní styl učitelek mateřských škol | cze |
dc.title.alternative | Lifestyle of teachers in kindergartens | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57155 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis focuses on the lifestyle of kindergarten teachers. In the theoretical part, there is firstly described how the profession of a pedagogue in a pre-school facility has evolved. Then the concepts of health, disease, stress, mental hygiene, active rest and relaxation are defined. The main topic of the following chapters is a healthy lifestyle and its individual elements such as nutrition, exercise, sleep, faith, self-education, and addictions. Three out of the most commonly tolerated addictions are discussed, these are smoking, consumption of alcohol and watching television. The end of the theoretical part focuses on teacher burnout and the ways to cope with it and coping strategies i.e. what strategies to choose for managing challenging situations and stress. The practical part contains the results of a survey, which goal was to find out what kind of lifestyle do kindergarten teachers lead. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |