Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorSimková, Martina
dc.date.accessioned2024-03-12T07:34:22Z
dc.date.available2024-03-12T07:34:22Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42469
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá životním stylem učitelek mateřských škol. V teoretické části je nejprve popsáno, jak se v minulosti vyvíjela profese pedagoga v předškolním zařízení. Dále jsou definovány pojmy zdraví, nemoc, stres, duševní hygiena, aktivní odpočinek a relaxace. V následujících kapitolách je již pozornost věnována vlastnímu životnímu stylu a jeho jednotlivým složkám, jako je výživa, pohyb, spánek, víra, sebevzdělávání a závislosti. Ze závislostí jsou vybrány tři, společností nejčastěji tolerované, a to - kouření, konzumace alkoholu a sledování televize. Závěr teoretické části je zaměřen na učitelské vyhoření a je zde vysvětleno, jak se s vyhořením vyrovnávat, jaké volit strategie zvládání náročných situací a stresu, takzvané copingové strategie. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem je zjistit, jaký je životní styl učitelek mateřských škol.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectživotní stylcze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectstrescze
dc.subjectlifestyleeng
dc.subjecthealtheng
dc.subjectstresseng
dc.titleŽivotní styl učitelek mateřských školcze
dc.title.alternativeLifestyle of teachers in kindergartenseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag57155
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's thesis focuses on the lifestyle of kindergarten teachers. In the theoretical part, there is firstly described how the profession of a pedagogue in a pre-school facility has evolved. Then the concepts of health, disease, stress, mental hygiene, active rest and relaxation are defined. The main topic of the following chapters is a healthy lifestyle and its individual elements such as nutrition, exercise, sleep, faith, self-education, and addictions. Three out of the most commonly tolerated addictions are discussed, these are smoking, consumption of alcohol and watching television. The end of the theoretical part focuses on teacher burnout and the ways to cope with it and coping strategies i.e. what strategies to choose for managing challenging situations and stress. The practical part contains the results of a survey, which goal was to find out what kind of lifestyle do kindergarten teachers lead.eng
dc.date.accepted2020-06-09
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeWaldaufová, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam