dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Rážová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:40Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42477 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá dětskými skupinami a dětmi ve věku 1-3 roky. V teoretické části se věnuji batolatům, jejich vývoji, potřebám a možnosti socializace. Představuji teorii o socioemociálním vývoji Margaret Mahlerové a vazbách mezi matkou a dítětem podle Johna Bowlbyho. Další kapitoly se týkají adaptace batolat, charakteristiky dětských skupin a následně jejich výhody i nevýhody. Praktická část se věnuje dlouhodobému pozorování čtyř vybraných dětí, kde uvádím změny po třech měsících a současný stav. U dětí pozoruji, jak probíhá adaptační proces, kontakt s pečujícími osobami i vrstevníky a následné pokroky v rozvoji a sebeobsluze. Překvapivá je adaptace, která u všech pozorovaných dětí proběhla rychle a kladně. Do výzkumného souboru jsem zahrnula dvojčata, u kterých probíhají veškeré procesy v kolektivu jinak. | cze |
dc.format | 67 s. | |
dc.format | 67 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětská skupina | cze |
dc.subject | batolata | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | children´s group | eng |
dc.subject | toddlers | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.title | Rozvoj dětí v dětských skupinách | cze |
dc.title.alternative | Development of children in children's groups | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57436 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor thesis deals with children's groups and children of the age from 1 to 3 years. In the theoretical part, I will be mentioning toddlers and the possibilities of their socialization. Marginally, I will comment on Margareth Mahler's socioemotional development and the relationship between mother and child according to John Bowlby. The following chapters contain the adaptation of toddlers, the characteristic of children's groups and consequently its advantages and disadvantages. In the practical part which is devoted to a long-term observation of three selected children, I work with the changes after three months and then the current state. With the children, I focus on how the process of adaptation wages, the contact with the nurturers and peers and also the development advance and self-service. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |