dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Kaprálová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:44Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42480 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá zařazováním a vzděláváním dětí s poruchami autistického spektra a dětí nadaných do běžného školského systému. Teoretická část pojednává o pohledu inkluze v České republice a srovnává ji s pohledem inkluzivního vzdělávání ve Finsku a Estonsku. Dále definuje pojmy děti s poruchou autistického spektra a děti nadané. Srovnává výhody a nevýhody zařazení dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy, popisuje prvotní přípravy takového dítěte před zahájením docházky a sleduje možné příčiny agresivního chování a jeho předcházení. U nadaných dětí sleduje rozvoj ve vzdělávání nadaného dítěte na běžných školách. Praktická část je založena na zúčastněném pozorování chlapce s autismem po dobu jednoho roku a chlapcem s mimořádným nadáním po dobu šesti let. U chlapce s PAS je zaznamenán výrazný pozitivní vývoj v oblasti vztahů k ostatním dětem i komunikace v konfliktních situacích. Projevuje velkou citlivost na pravidla a řád, pokud je toto porušeno, reaguje negativně. U chlapce s mimořádným nadáním výsledky školní práce odrážejí motivaci, která se váže na osobnost a přístup pedagoga. | cze |
dc.format | 59 str. | |
dc.format | 59 str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Inkluze | cze |
dc.subject | děti s poruchou autistického spektra | cze |
dc.subject | autismus | cze |
dc.subject | nadaní | cze |
dc.subject | zúčastněné pozorování | cze |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.subject | children with autism spectrum disorder | eng |
dc.subject | autism | eng |
dc.subject | social skills | eng |
dc.subject | direct observation | eng |
dc.title | Nestandardní dítě v předškolním a školním vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Non-standard children in preschool and school education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57464 | |
dc.description.abstract-translated | The B.A. Thesis focuses on integration and education of children with autism spectrum disorder and gifted children to ordinary school system.
Theoretic part of this thesis is about inclusion in the Czech Republic and compares it to inclusive education in Finland and Estonia. Futhermore defines concepts of children with autism spectrum disorder and gifted children. There is the comparison of advantages and disadvantages of pupil´s integration to ordinary pre-school institution, describes pupil´s preparation before the beginning of attendance, goes after reasons of prevention of aggresive behaviour. This thesis monitors the education progress of gifted children at ordinary school.
Practical part consists of direct observation of autism boy for one year and exceptionally gifted boy during six years. At the boy with autism spectrum disorder is noticable positive progress at the relationships to the group, the communication in difficult situations as well. His sensitivity to the rules and system are really strong. If they are broken, he reacts in negative way. At the exceptionally gifted boy the results of his school work depends on his motivation and teacher´s attitude and character. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Podhrázská, Dita | |