dc.contributor.advisor | Najmonová, Marie | |
dc.contributor.author | Reisingerová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:47Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:47Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42483 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je zjistit postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se jedincem se zdravotním postižením, definicí zdravotního postižení a osobností jedince se zdravotním postižením. Dalším tématem je žák se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho možnosti vzdělávání a inkluzivní vzdělávání. Poslední kapitola je zaměřena na problematiku postojů, jejich změnu a postoje společnosti k jedincům se zdravotním postižením. Závěr této kapitoly i celé teoretické části se zabývá prosociálním chováním a morálkou v období dospívání. Praktická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumného šetření a jejím cílem je zjistit postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením. | cze |
dc.format | 65 s. | |
dc.format | 65 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | zdravotní postižení | cze |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cze |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cze |
dc.subject | intaktní spolužáci | cze |
dc.subject | postoje | cze |
dc.subject | disability | eng |
dc.subject | special educational needs | eng |
dc.subject | inclusive education | eng |
dc.subject | intact classmates | eng |
dc.subject | attitudes | eng |
dc.title | Postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením | cze |
dc.title.alternative | Attitudes of second grade pupils towards their classmates with disability | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57547 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor thesis is to find out the attitudes of second grade pupils towards their classmates with disabilities. The thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical. The theoretical part is based on the current literature and deals with a person with a disability, the definition of disability and the personality of these individuals. The theoretical part further defines a pupil with special educational needs, his/her educational possibilities and inclusive education. The last chapter is focused on the subject of attitudes, their changes and attitude of society towards persons with disabilities. The end of this chapter and the whole theoretical part deals with prosocial behavior and morality in adolescence. The practical part is based on quantitative research and its aim is to find out the attitudes of second grade pupils towards their classmates with disabilities. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hynek, Jan | |