dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Kotrlová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:53Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42487 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce "Motivace učitele v mateřské škole" se věnuje tématům spojeným
s motivací předškolních pedagogů. Zaměřuje se především na zdroje vnitřní motivace, otázky osobnostního růstu a seberealizace v profesi učitelky mateřské školy. Teoretická část obsahuje vedle problematiky motivace i popsání důležitosti pracovní spokojenosti a osobnostního růstu. Cílem praktické části je zmapovat za použití kvalitativního výzkumného šetření skrze polostrukturované rozhovory motivační zdroje a osobnostní růst tří dotazovaných učitelek. Výsledkem tohoto šetření je zjištění motivačních zdrojů a pracovní spokojenosti jednotlivých učitelek. Ukázalo se, že zásadním motivačním vlivem
je představa o ideálním předškolním pedagogovi, které se učitelky snaží dosáhnout. Dalšími významnými faktory pro motivaci a profesní spokojenost jsou pozitivní vztahy s kolegyněmi a dětmi, dostatečné personální zajištění, možnost seberealizace v zaměstnání i potřeba smysluplně využitého volného času. | cze |
dc.format | 55 s. (127 469 znaků) | |
dc.format | 55 s. (127 469 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | seberealizace | cze |
dc.subject | předškolní pedagog | cze |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | self-realization | eng |
dc.subject | preschool pedagogue | eng |
dc.title | Motivace učitele v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Motivation of kindergarten teacher | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57656 | |
dc.description.abstract-translated | The final bachelor's thesis "Motivation of kindergarten teacher" deals with the topics of motivation and preschool pedagogue. It focuses mainly on sources of internal motivation, questions of personal growth, and self-realization in the profession of a kindergarten teacher. The theoretical part contains, except to define the meaning of the word's preschool pedagogue and motivation, also a description of the importance of job satisfaction and personal growth. The practical part aims to map the motivational resources of individual teachers and their personal growth, by using semi-structured interviews using semi-structured interviews. The result of this investigation is the identification of motivational sources and job satisfaction of the three interviewed teachers. A fundamental motivating influence is the idea of an ideal preschool teacher, which each teacher tries to achieve. A positive relationship with colleagues and children, enough staffing, and the need for meaningfully used free time and the possibility of self-realization in employment are strong influencing factors for motivation and professional satisfaction. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |