Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMalinovská, Olga
dc.contributor.authorKřepelová, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T07:34:54Z
dc.date.available2024-03-12T07:34:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42488
dc.description.abstractAnotace Bakalářská práce se věnuje problematice Downova syndromu (dále DS). I když se prenatální diagnostika zdokonaluje a dětí s DS se rodí méně, jsou stále nedílnou součástí speciální pedagogiky. V dnešní době inkluze se tato problematika týká navíc i pedagogických pracovníků v běžných školách. Pro správný vývoj dítěte je důležitá spolupráce s rodinou. Cílem práce je zjistit informovanost žen z široké veřejnosti o problematice výchovy dítěte s DS a porovnat rozdíly v informovanosti v závislosti na věku a zkušenostech žen. Teoretická část bakalářské práce popisuje souvislosti se vznikem DS, diagnostické možnosti, charakteristické znaky a vývoj dítěte. Dále popisuje možnosti vzdělávání a specifika péče o děti s DS. Empirická část práce je zpracována v podobě smíšeného výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly pomocí rozhovoru zjišťovány názory tří matek, které vychovávají dítě s Downovým syndromem. Na základě zjištěných informací byl vytvořen dotazník, s jehož pomocí byly osloveny ženy, které ještě děti nemají, a ženy, které již dítě nebo děti bez postižení mají.cze
dc.format84 s.
dc.format84 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDownův syndromcze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectinkluzivní pedagogika.cze
dc.subjectDown-syndromeeng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectinclusive pedagogic.eng
dc.titleInformovanost žen o problematice Downova syndromucze
dc.title.alternativeAwareness of women towards Down syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag57657
dc.description.abstract-translatedAnnotation The bachelor thesis is devoted to Down-syndrome (further DS). Even if the prenatal diagnosis is improving and children with Down-syndrome are born less, they are an integral part of special education. Nowadays the inclusion also concerns educators in common schools. The cooperation with the family is important for the proper development of the child. The aim of the work is to find out the awareness of women from general public about the issues of upbringing of a child with DS and to compare differences in the awareness depending on age and experience of the women. The theoretical part of the bachelor thesis describes association with the onset of DS, diagnostic options, characteristic signs and development of the child. It describes further possibilities of education and specifics of the care of children with DS. The empiric part of the bachelor thesis is done in the form of mixed research. In the framework of improving of the quality of the research, opinions of three mothers were collected through the interview who bring up a child with Down-syndrome. The questionnaire was created based on the gathered information which the women were approached with who have not children yet and the women who have a child or children without disability.eng
dc.date.accepted2020-06-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam