dc.contributor.advisor | Malinovská, Olga | |
dc.contributor.author | Křepelová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:54Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:54Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42488 | |
dc.description.abstract | Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice Downova syndromu (dále DS). I když se prenatální diagnostika zdokonaluje a dětí s DS se rodí méně, jsou stále nedílnou součástí speciální pedagogiky. V dnešní době inkluze se tato problematika týká navíc i pedagogických pracovníků v běžných školách. Pro správný vývoj dítěte je důležitá spolupráce s rodinou. Cílem práce je zjistit informovanost žen z široké veřejnosti o problematice výchovy dítěte s DS a porovnat rozdíly v informovanosti v závislosti na věku a zkušenostech žen. Teoretická část bakalářské práce popisuje souvislosti se vznikem DS, diagnostické možnosti, charakteristické znaky a vývoj dítěte. Dále popisuje možnosti vzdělávání a specifika péče o děti s DS. Empirická část práce je zpracována v podobě smíšeného výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly pomocí rozhovoru zjišťovány názory tří matek, které vychovávají dítě s Downovým syndromem. Na základě zjištěných informací byl vytvořen dotazník, s jehož pomocí byly osloveny ženy, které ještě děti nemají, a ženy, které již dítě nebo děti bez postižení mají. | cze |
dc.format | 84 s. | |
dc.format | 84 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Downův syndrom | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | inkluzivní pedagogika. | cze |
dc.subject | Down-syndrome | eng |
dc.subject | mental retardation | eng |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | inclusive pedagogic. | eng |
dc.title | Informovanost žen o problematice Downova syndromu | cze |
dc.title.alternative | Awareness of women towards Down syndrome | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57657 | |
dc.description.abstract-translated | Annotation
The bachelor thesis is devoted to Down-syndrome (further DS). Even if the prenatal diagnosis is improving and children with Down-syndrome are born less, they are an integral part of special education. Nowadays the inclusion also concerns educators in common schools. The cooperation with the family is important for the proper development of the child.
The aim of the work is to find out the awareness of women from general public about the issues of upbringing of a child with DS and to compare differences in the awareness depending on age and experience of the women. The theoretical part of the bachelor thesis describes association with the onset of DS, diagnostic options, characteristic signs and development of the child. It describes further possibilities of education and specifics of the care of children with DS. The empiric part of the bachelor thesis is done in the form of mixed research. In the framework of improving of the quality of the research, opinions of three mothers were collected through the interview who bring up a child with Down-syndrome. The questionnaire was created based on the gathered information which the women were approached with who have not children yet and the women who have a child or children without disability. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |