Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWaldaufová, Petra
dc.contributor.authorVaňková, Gabriela
dc.date.accessioned2024-03-12T07:35:02Z
dc.date.available2024-03-12T07:35:02Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42496
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu Netradiční hudební nástroje a jejich využití v mateřské škole pro rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věku. V teoretické části se práce zaměřuje na současné pojetí hudebního vzdělávání vzhledem k potřebám předškolního věku a z hlediska podmínek dle Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Práce bere ohled na charakteristické vývojové zvláštnosti a rozvoj individuálních hudebních schopností a dovedností dítěte. Je zde zaznamenáno, jakým způsobem hudba ovlivňuje osobnost dítěte a jeho vývoj. Dále jsou systematizovány tradiční a netradiční dětské hudební nástroje a jsou zařazeny do kontextu Orffovy metody. V praktické části je vytvořen program pro seznámení s hrou na netradiční hudební nástroje ověřený v praxi mateřské školy. Jsou zde zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využitím netradičních hudebních nástrojů. Program je rozdělen do deseti lekcí podle daného témat vycházejících z TVP mateřské školy, dále je zde podrobně popsána výroba hudebního nástroje, motivace a realizace činnosti. Na závěr každé lekce je popsána reflexe s dětmi a sebereflexe učitelky.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNetradiční hudební nástrojecze
dc.subjectrytmické cítěnícze
dc.subjectlidová píseňcze
dc.subjectRVP PVcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectUnusual musical instrumentseng
dc.subjectrhytmic feelingeng
dc.subjectbody gameeng
dc.subjectfolk songeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.titleNetradiční hudební nástroje a jejich využití v mateřské škole pro rozvoj rytmického cítění dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeUnusual Musical Instruments and Their Use in Kindergarten for Rhythmic Ability Development of Preschool Childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag57759
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is dedicated to the topic of unusual musical instruments and their use in kindergarten for rhytmic ability development of preschool children. The aim of the theoretical part is the current view of musical education in accordance with the needs of preschool age and the terms of Framework Educational Programme for Preschool Education. The work takes into account developmental peculiarities and the development of individual musical skills and traits of children. We can also find how does music influence the personality of a child and its development as well as the systematization of unusual musical instruments for children, which are followingly classified in the context of Orff´s method. A programme for getting familiar with playing an unusual musical instruments approved in the nursery school practice is introduced in the practical part of the thesis. Another important point is the advantages and disadvantages of manufacturing and usage of unusual musical instruments. The whole of the programme is divided into ten lectures based on topics in accordance with Classroom Educational Programme for Preschool Education as well as the manufacture of an unusual musical instruments along with the motivation and the realisation of the activity. Reflection with children and self-reflection of the teacher is described at the end of each lecture.eng
dc.date.accepted2020-06-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanoušková, Monika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam