dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Rejzkova, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:06Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42500 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je rozvoj prosociálního chování v mateřských školách. V teorii se zabývám otázkou, co je prosociální chování, a uvádím pojmy, které s ním souvisí. Zajímají mě také metody, které nám pomůžou chování rozvíjet, stejně jako doba, kdy se začíná rozvíjet v dítěti. Zmiňuji také, jak prosociální chování souvisí s empatií a s emoční inteligencí, a zaměřuji se i na normy chování a pravidla v mateřské škole. V praktické části se pomocí projektu zabývám rozvojem prosociálního chování v mateřské škole. Součástí je třídní vzdělávací program s prosociálními metodami. Nejvíce jsem využila hry, kde se děti učí poznávat vrstevníky, a hry s tělesným kontaktem. Výsledkem mého projektu je velký pokrok, jehož děti dosáhly v oblasti společné spolupráce a tolerování druhých dětí. Zřetelně bylo znát, že si více pomáhají a vzájemně se respektují. | cze |
dc.format | 49 s. | |
dc.format | 49 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Prosociální chování | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | Prosocial behaviour | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | game | eng |
dc.title | Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Development of prosocial behaviour in Pre-school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57835 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with an issue of the prosocial behaviour development in kindergartens. The theoretical part deals with an introduction of prosocial behaviour and relating concepts are presented. Furthermore, also methods enable to develop behaviour as well as a period of its development in a child are presented. This part of the thesis also explains how is prosocial behaviour related to empathy and emotional intelligence and is focused on the norms of behaviour and rules in the kindergarten. The practical part is based on a project through which a development of prosocial behaviour in the kindergarten is surveyed. This part also includes a class educational program with prosocial methods. The games in which children learn to recognise their peers, as well as games containing physical contacts were used most frequently. The result of this project is a big progress which the children achieved in the field of mutual cooperation and tolerance with and of other children. It was clearly obvious that they helped and respected each other more. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |