dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Kučerová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42509 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá uspořádáním pravidel v mateřské škole, jejich tvorbou a užitím. Zkoumá efektivnost a funkčnost pravidel v konkrétní třídě. Je členěna na dvě části. V první teoretické části je zkoumána výchova v předškolním věku, výchovné styly a modely. Je zmíněna výchova pomocí odměn a trestů a s tím spjatá pozitiva a negativa. Uvádí také pyramidu lidských potřeb, která je v návaznosti s poslední kapitolou. Závěr teoretické části se věnuje pravidlům, nastavením hranic, popisuje prostředky a cíle, konkretizuje důležité podmínky pro dodržování pravidel a jejich interiorizaci. Praktická část se zaměřuje na pravidla v dané mateřské škole, na proces tvorby pravidel. Výzkum se zabývá funkčností pravidel, jejich užíváním, porušováním. Dále i příčinami nedodržení pravidel, hledáním možností pro docílení větší efektivnosti. V závěru práce jsou zrekapitulovány získané informace z polostrukturovaných rozhovorů. | cze |
dc.format | 61 s. (103 394 znaků) | |
dc.format | 61 s. (103 394 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | modely výchovy | cze |
dc.subject | odměny a tresty ve výchově | cze |
dc.subject | pravidla v mateřské škole | cze |
dc.subject | vytváření pravidel | cze |
dc.subject | funkčnost pravidel | cze |
dc.subject | porušení pravidel | cze |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | educational models | eng |
dc.subject | reward and punishment in education | eng |
dc.subject | rules in kindergarten | eng |
dc.subject | the making of rules | eng |
dc.subject | functionality of rules | eng |
dc.subject | violation of rules | eng |
dc.title | Pravidla v mateřské škole a práce s nimi | cze |
dc.title.alternative | Rules in the kindergarten and work with them | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57905 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis focuses on the organization of rules in kindergarten, their making, and use. It examines the effectiveness and functionality of these rules in a particular class. The work is divided into two parts. The first, theoretical part examines preschool education, types of education, and various educational models. It briefly analyses the education based on reward and punishment and its positive and negative aspects. It also presents the pyramid of human needs, which is linked to the last chapter of the thesis. The closing of the theoretical part is dedicated to rules and setting boundaries, it describes the means and goals, specifies important conditions needed to observe rules and their internalization. The practical part deals with rules in the particular kindergarten and the process of making the rules. The research addresses the functionality of rules, their use and violation. It also looks at the causes of rule-breaking and searches for ways to achieve greater efficiency. The final part of the thesis summarizes the information obtained in semi-structured interviews. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |