Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorKučerová, Marie
dc.date.accessioned2024-03-12T07:35:15Z
dc.date.available2024-03-12T07:35:15Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42509
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá uspořádáním pravidel v mateřské škole, jejich tvorbou a užitím. Zkoumá efektivnost a funkčnost pravidel v konkrétní třídě. Je členěna na dvě části. V první teoretické části je zkoumána výchova v předškolním věku, výchovné styly a modely. Je zmíněna výchova pomocí odměn a trestů a s tím spjatá pozitiva a negativa. Uvádí také pyramidu lidských potřeb, která je v návaznosti s poslední kapitolou. Závěr teoretické části se věnuje pravidlům, nastavením hranic, popisuje prostředky a cíle, konkretizuje důležité podmínky pro dodržování pravidel a jejich interiorizaci. Praktická část se zaměřuje na pravidla v dané mateřské škole, na proces tvorby pravidel. Výzkum se zabývá funkčností pravidel, jejich užíváním, porušováním. Dále i příčinami nedodržení pravidel, hledáním možností pro docílení větší efektivnosti. V závěru práce jsou zrekapitulovány získané informace z polostrukturovaných rozhovorů.cze
dc.format61 s. (103 394 znaků)
dc.format61 s. (103 394 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectmodely výchovycze
dc.subjectodměny a tresty ve výchověcze
dc.subjectpravidla v mateřské školecze
dc.subjectvytváření pravidelcze
dc.subjectfunkčnost pravidelcze
dc.subjectporušení pravidelcze
dc.subjecteducationeng
dc.subjecteducational modelseng
dc.subjectreward and punishment in educationeng
dc.subjectrules in kindergarteneng
dc.subjectthe making of ruleseng
dc.subjectfunctionality of ruleseng
dc.subjectviolation of ruleseng
dc.titlePravidla v mateřské škole a práce s nimicze
dc.title.alternativeRules in the kindergarten and work with themeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag57905
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis focuses on the organization of rules in kindergarten, their making, and use. It examines the effectiveness and functionality of these rules in a particular class. The work is divided into two parts. The first, theoretical part examines preschool education, types of education, and various educational models. It briefly analyses the education based on reward and punishment and its positive and negative aspects. It also presents the pyramid of human needs, which is linked to the last chapter of the thesis. The closing of the theoretical part is dedicated to rules and setting boundaries, it describes the means and goals, specifies important conditions needed to observe rules and their internalization. The practical part deals with rules in the particular kindergarten and the process of making the rules. The research addresses the functionality of rules, their use and violation. It also looks at the causes of rule-breaking and searches for ways to achieve greater efficiency. The final part of the thesis summarizes the information obtained in semi-structured interviews.eng
dc.date.accepted2020-06-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtefánková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam