Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMalinovská, Olga
dc.contributor.authorPříplatová, Gabriela
dc.date.accessioned2024-03-12T07:35:29Z
dc.date.available2024-03-12T07:35:29Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42520
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na problematiku inkluzivního vzdělávání dětí předškolního věku s těžkou zrakovou vadou v běžné mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zmapovat postoj rodičů nevidomého žáka, pedagogů školy, spolužáků a jejich rodičů, kteří mají zkušenost s procesem společného vzdělávání. Výsledky zachycené pomocí rozhovorů a pozorování byly zpracovány formou případové studie, která je stěžejní pro tento kvalitativní výzkum. Výsledky výzkumu ukazují, že inkluzivní vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením v běžné mateřské škole lze pokládat za nezdařilé. Za příčiny tohoto neúspěchu je možné považovat nepřipravenost pedagogů, špatnou komunikaci mezi rodiči a školou či neprofesionální jednání paní asistentky.cze
dc.format73 s. (115 879)
dc.format73 s. (115 879)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.titleŽák se zrakovým postižením v běžné mateřské školecze
dc.title.alternativeVisually impaired pupil in the mainstream kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58101
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of inclusive education of preschool children with severe visual impairment in a regular kindergarten. The main aim of the thesis was to map the attitude of the parents of a visually impaired pupil as well as the attitude of school teachers, classmates and their parents who have experience with the process of joint education. The results captured through interviews and observations were processed in the form of a case study which is crucial for this qualitative research. The results of the research show that the inclusive education of a pupil with severe visual impairment in a regular kindergarten can be considered a failure. The reasons for this failure can be considered the lack of teachers' preparation , poor communication between parents and school or less than professional behavior of the assistant.eng
dc.date.accepted2020-06-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam