dc.contributor.advisor | Malinovská, Olga | |
dc.contributor.author | Příplatová, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:29Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42520 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku inkluzivního vzdělávání dětí předškolního věku s těžkou zrakovou vadou v běžné mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zmapovat postoj rodičů nevidomého žáka, pedagogů školy, spolužáků a jejich rodičů, kteří mají zkušenost s procesem společného vzdělávání. Výsledky zachycené pomocí rozhovorů a pozorování byly zpracovány formou případové studie, která je stěžejní pro tento kvalitativní výzkum. Výsledky výzkumu ukazují, že inkluzivní vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením v běžné mateřské škole lze pokládat za nezdařilé. Za příčiny tohoto neúspěchu je možné považovat nepřipravenost pedagogů, špatnou komunikaci mezi rodiči a školou či neprofesionální jednání paní asistentky. | cze |
dc.format | 73 s. (115 879) | |
dc.format | 73 s. (115 879) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | zrakové postižení | cze |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | visual impairment | eng |
dc.subject | inclusive education | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.title | Žák se zrakovým postižením v běžné mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Visually impaired pupil in the mainstream kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58101 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the issue of inclusive education of preschool children with severe visual impairment in a regular kindergarten. The main aim of the thesis was to map the attitude of the parents of a visually impaired pupil as well as the attitude of school teachers, classmates and their parents who have experience with the process of joint education. The results captured through interviews and observations were processed in the form of a case study which is crucial for this qualitative research. The results of the research show that the inclusive education of a pupil with severe visual impairment in a regular kindergarten can be considered a failure. The reasons for this failure can be considered the lack of teachers' preparation , poor communication between parents and school or less than professional behavior of the assistant. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |