dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Janáková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:32Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:32Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42522 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je napsaná na téma informovanost veřejnosti a postoje učitelů k dětem s ADHD. Cílem mojí práce bylo zjistit, jaké povědomí má o této problematice veřejnost a jaký vliv na veřejnost mají média z hlediska poskytovaných informací. Dále jsem zjišťovala, jaké zkušenosti a znalosti mají s ADHD dětmi učitelé v mateřských školách. V teoretické části je podrobněji popsána problematika ADHD, od počátků vymezení ADHD až k současnému pojetí. Další kapitoly se věnují projevům, příčinám a diagnostice dětí s tímto syndromem. Celá teoretická část je završena terapiemi, které se pro léčbu a zmírnění příznaků ADHD využívají. Praktická část je rozdělena do dvou úseků. První úsek je zaměřen na učitele mateřských škol, u kterých jsem formou rozhovorů zjišťovala, jaké jsou jejich zkušenosti s výchovou a vzděláváním dětí s ADHD a jaký postoj k těmto dětem učitel zaujímá. Tyto rozhovory byly následně vyhodnoceny. Druhý úsek je zaměřen na veřejnost, která formou vytvořeného dotazníku odpovídala na otázky spojené s poruchou ADHD a vlivu médií. Všechny odpovědi z dotazníků byly zpracovány do grafů a následně pak byly vyhodnoceny. Z výsledků bylo zjištěno, že učitelé mateřských škol jsou dostatečně seznámeni s problematikou ADHD a vědí, jak k dětem s touto poruchou přistupovat a vzdělávat je. Další část výsledků ukazuje, že veřejnost zná problematiku ADHD a dovede si představit, co tato porucha obnáší. | cze |
dc.format | 68 s. (88 363 znaků). | |
dc.format | 68 s. (88 363 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | porucha pozornosti | cze |
dc.subject | hyperaktivita | cze |
dc.subject | informovanost veřejnosti | cze |
dc.subject | postoje učitelů | cze |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | attention deficit disorder | eng |
dc.subject | hyperactivity | eng |
dc.subject | public awareness | eng |
dc.subject | attitudes of teachers | eng |
dc.title | Informovanost veřejnosti a postoje učitelů k dětem s ADHD | cze |
dc.title.alternative | Public awareness and attitudes of teachers to children with ADHD | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58105 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the topic of public awareness and attitudes of teachers towards children with ADHD. The aim of my work was to find out how the public is aware of this issue and what influence the media have on the information provided. I also found out what experience and knowledge have with ADHD children kindergarten teachers. The theoretical part describes in more detail the issue of ADHD, from the beginning of the definition of ADHD to the current concept. The next chapters are devoted to the manifestations, causes and diagnostics of children with this syndrome. The whole theoretical part is completed with therapies that are used for the treatment and alleviation of ADHD symptoms. The practical part is divided into two sections. The first section is focused on kindergarten teachers, where I found out in the form of interviews what their experiences are with the education of children with ADHD and what attitude the teachers takes towards these children. These interviews were subsequently evaluated. The second section is focused on the public, which answered questions related to ADHD and the influence of the media in the form of a questionnaire. All the answers from the questionnaires were processed into graphs and then evaluated. The results showed that kindergarten teachers are sufficiently familiar with the issue of ADHD and know how to approach children with this disorder and educate them. Another part of the results shows that the public knows the issue of ADHD and can imagine what this disorder entails. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Garabiková Pártlová, Margareta | |