dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Michalíčková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42528 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá environmentální výchovou ve spojení se zemědělským hospodařením. Teoretická část práce přináší základní informace týkající se zemědělství v České republice, jeho historie a vztahu k životnímu prostředí. Seznamuje se základními pojmy, jako je ekologické nebo trvale udržitelné zemědělství. Dále se zabývá bližším chápáním vztahu mezi environmentální výchovou a mateřskou školou. Zaměřuje se také na učitele, věkové zvláštnosti dětí, využitelné metody a na možná rizika. V praktické části bylo využito participačního pozorování a rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit, jaké metody využívají učitelé mateřských škol pro seznámení dětí se zemědělstvím. V poslední části je rozpracována ukázka činností, které lze realizovat s dětmi předškolního věku. | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Environmentální výchova | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | zemědělství | cze |
dc.subject | Environmental education | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.subject | agriculture | eng |
dc.title | Zemědělské hospodaření jako téma pro environmentální výchovu v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Agriculture as a topic for environmental education in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58242 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with environmental education in connection with agricultural management. The theoretical part of the work provides basic information about agriculture in the Czech Republic, its history and relationship to the environment. It introduces basic concepts such as organic or sustainable agriculture. It also deals with a closer understanding of the relationship between environmental education and kindergarten. It also focuses on teachers, the age peculiarities of children, applicable methods and possible risks. In the practical part, participatory observation and interviews were used, the aim of which was to find out what methods kindergarten teachers use to acquaint children with agriculture. In the last part there is a demonstration of activities that can be implemented with preschool children. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |