Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorJandejsková, Tereza
dc.date.accessioned2024-03-12T07:36:03Z
dc.date.available2024-03-12T07:36:03Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42536
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou dětí předškolního věku se zrakovým postižením, a to s důrazem na jejich prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Základním předpokladem k samostatnému životu osoby se zrakovým postižením je její orientace a samostatný pohyb především ve známém, ale i neznámém prostředí s využitím kompenzačních pomůcek nebo doprovázející osoby. K tomu, aby orientace člověka byla co nejúčinnější, je zapotřebí, aby se rozvíjela již v raném věku dítěte. Práce se takto zaměřuje především na rozvoj této dovednosti prostřednictvím jejího nácviku. Cílem celé práce je popsat zrakové postižení u dětí v předškolním vzdělávání, jejich prostorovou orientaci a následné vytvoření návrhů edukačních jednotek zaměřených právě na rozvoj prostorové orientace a samostatného pohybu těchto dětí s postižením předškolního věku. Tyto aktivity byly záměrně vybrány za účelem rozvíjení daných předpokladů u dítěte, které jsou nezbytné k tomu, aby se mohlo samostatně pohybovat.cze
dc.format86 s.
dc.format86 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítě se zrakovým postiženímcze
dc.subjectedukační jednotkacze
dc.subjectmobilitacze
dc.subjectnácvik prostorové orientace a mobilitycze
dc.subjectprostorová orientacecze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectChild with visual impairmenteng
dc.subjecteducational uniteng
dc.subjectmobilityeng
dc.subjectspatial orientation and mobility exerciseeng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.titleSamostatný pohyb a prostorová orientace dětí se zrakovým postižením v předškolním vzdělávánícze
dc.title.alternativeSeparate movement and spatial orientation of children with visual impairment in preschool educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58291
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the problematic of preschool age children with visual impairment and that with emphasis on their spatial orientation and their independent movement. The basic premise to independent life of a person with visual impairment and its orientation and independent movement mostly in known but also unknown environment and that with utilization of compensatory aids or accompanying person. To make the orientation of the person as efficient as possible it is necessary to develop it in early age of a child. Thesis in this way mostly focuses on the development of this skill through its training. The objective of the whole thesis is to describe visual impairment of children in preschool education, their spatial orientation and then creation of proposals of educational units focused exactly on development of spatial orientation and the individual movement of these preschool children with impairment. These activities were intentionally chosen with purpose to develop the preconditions which are necessary for independent movement of a child.eng
dc.date.accepted2020-06-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam