dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Žočková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:36:17Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:36:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42548 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá relaxačními technikami a jejich využitím u úzkostných dětí v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké relaxační techniky učitelky v mateřské škole využívají, jak se úzkostné děti v mateřské škole projevují a jak reagují na relaxační techniky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na úzkost a strach u dětí od narození do předškolního věku a také na relaxační techniky, které mohou být nástrojem pro zmírnění úzkosti. Praktická část se skládá z pozorování dětí označených jako úzkostné, dále akčního výzkumu relaxačních technik. Autorka realizuje relaxační techniky ve vybrané mateřské škole, kde se zaměřuje na reakce úzkostných dětí na relaxaci. Cílem akčního výzkumu je provádět s dětmi relaxační techniky tak, aby se úzkostné děti cítily příjemně, aby se dokázaly uvolnit a docházelo tak ke zmírnění projevů úzkosti. Práce je doplněna o rozhovory s učitelkami v mateřských školách. | cze |
dc.format | 82 s. (138 543 znaků) | |
dc.format | 82 s. (138 543 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | úzkost | cze |
dc.subject | strach | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | relaxační techniky | cze |
dc.subject | anxiety | eng |
dc.subject | fear | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | relaxation techniques | eng |
dc.title | Využití relaxačních technik u úzkostných dětí v MŠ | cze |
dc.title.alternative | The use of relaxation techniques for children suffering anxiety in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58444 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work deals with the use of relaxation techniques for children suffering anxiety in kindergarten. The aim of this bachelor is to determine, which relaxation techniques teachers in kindergarten use, how anxious children behave in kindergarten and how they react to relaxation techniques. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part focuses on anxiety and fear in children from birth to preschool age and also on relaxation techniques that can be a tool to reduce anxiety. The practical part consists of observing children marked as anxious, as well as action research of relaxation techniques. The author implements relaxation techniques in a chosen kindergarten, and she focuses on the reactions of anxious children to relaxation. The aim of the action research is to implement relaxation techniques so that anxious children feel comfortable and relaxed. The relaxation should help children to reduce anxiety. The work is supplemented by interviews with teachers in kindergartens. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |