Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorEmmer, Jaroslav
dc.contributor.authorKukačka, Tomáš
dc.date.accessioned2024-03-12T07:37:02Z
dc.date.available2024-03-12T07:37:02Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42579
dc.description.abstractObsahem bakalářské práce je analýza slovotvorných procesů užívaných v internetové komunikaci. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na slovotvorné procesy užívané v angličtině s důrazem na krácení a abreviace, jelikož právě tyto dva procesy se v internetové komunikaci používají nejčastěji. Dále pak práce zběžně popisuje prostředí hry World of Warcraft a hráčskou komunikaci. Praktická část vychází z korpusu dat získaných z herního kanálu tzv. "world chatu", kde probíhá majoritní hráčská komunikace. Samotný korpus je vytvořen pomocí programu LancsBox, s jehož pomocí je sestaven seznam hráči nejčastěji používaných slov, u kterých je určen jejich slovotvorný proces. Cílem výzkumu je sestavit žebříček nejčastěji používaných slovotvorných procesu používaných hráči.cze
dc.format48 s.
dc.format48 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectslovotvorné procesycze
dc.subjectodvozovánícze
dc.subjectskládánícze
dc.subjectkonverzecze
dc.subjectkrácenícze
dc.subjectabreviacecze
dc.subjectWorld of Warcraftcze
dc.subjectkorpuscze
dc.subjectLancsBoxcze
dc.subjectword-formation processeseng
dc.subjectderivationeng
dc.subjectcompoundingeng
dc.subjectconversioneng
dc.subjectabbreviationeng
dc.subjectWorld of Warcrafteng
dc.subjectcorpuseng
dc.subjectLancsboxeng
dc.titleSlovotvorné procesy používané hráči online her v psaném projevucze
dc.title.alternativeWord-formation processes used by players of online games in writingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58602
dc.description.abstract-translatedThe content of the bachelor thesis consists of the analysis of word-formation processes used in Internet communication. The bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on word-formation processes used in English with an emphasis on shortening and abbreviation, as these two processes are being the most often used in Internet communication. Furthermore, the thesis briefly describes the environment of the game World of Warcraft and the communication of its players. The practical part is based on a corpus of data obtained from the game channel called "world chat", where the majority of players' communication takes place. The corpus itself is created using the LancsBox software, which is used to compile a list of the most frequent words used by players, for which their word-formation process is determined. The research aims to compile a ranking of the most frequently used word-formation processes by players.eng
dc.date.accepted2020-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-ITucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam