dc.contributor.advisor | Emmer, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Kukačka, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:37:02Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:37:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42579 | |
dc.description.abstract | Obsahem bakalářské práce je analýza slovotvorných procesů užívaných v internetové
komunikaci. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
Teoretická část se zaměřuje na slovotvorné procesy užívané v angličtině s důrazem
na krácení a abreviace, jelikož právě tyto dva procesy se v internetové komunikaci
používají nejčastěji. Dále pak práce zběžně popisuje prostředí hry World of Warcraft
a hráčskou komunikaci. Praktická část vychází z korpusu dat získaných z herního
kanálu tzv. "world chatu", kde probíhá majoritní hráčská komunikace. Samotný
korpus je vytvořen pomocí programu LancsBox, s jehož pomocí je sestaven seznam
hráči nejčastěji používaných slov, u kterých je určen jejich slovotvorný proces.
Cílem výzkumu je sestavit žebříček nejčastěji používaných slovotvorných procesu
používaných hráči. | cze |
dc.format | 48 s. | |
dc.format | 48 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | slovotvorné procesy | cze |
dc.subject | odvozování | cze |
dc.subject | skládání | cze |
dc.subject | konverze | cze |
dc.subject | krácení | cze |
dc.subject | abreviace | cze |
dc.subject | World of Warcraft | cze |
dc.subject | korpus | cze |
dc.subject | LancsBox | cze |
dc.subject | word-formation processes | eng |
dc.subject | derivation | eng |
dc.subject | compounding | eng |
dc.subject | conversion | eng |
dc.subject | abbreviation | eng |
dc.subject | World of Warcraft | eng |
dc.subject | corpus | eng |
dc.subject | Lancsbox | eng |
dc.title | Slovotvorné procesy používané hráči online her v psaném projevu | cze |
dc.title.alternative | Word-formation processes used by players of online games in writing | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58602 | |
dc.description.abstract-translated | The content of the bachelor thesis consists of the analysis of word-formation processes used in Internet communication. The bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on word-formation processes used in English with an emphasis on shortening and abbreviation, as these two processes are being the most often used in Internet communication. Furthermore, the thesis briefly describes the environment of the game World of Warcraft and the communication of its players. The practical part is based on a corpus of data obtained from the game channel called "world chat", where the majority of players' communication takes place. The corpus itself is created using the LancsBox software, which is used to compile a list of the most frequent words used by players, for which their word-formation process is determined. The research aims to compile a ranking of the most frequently used word-formation processes by players. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-ITu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |