Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorDavidová, Lucie
dc.date.accessioned2024-03-12T07:37:03Z
dc.date.available2024-03-12T07:37:03Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42580
dc.description.abstractPředmětem této bakalářské práce je nastínění genderové problematiky českého školství. První část se věnuje teoretickým vymezením pojmů pohlaví, genderové role a feminismus. Pro zpřehlednění situace, práce navazuje obecným pohledem na problematiku žen na pracovním trhu. Práce se dále zabývá historickým vývojem nevyváženého rozložení českých učitelů a učitelek, vznikem feminizovaných učitelských sborů a rozdíly v platových podmínkách žen a mužů. Obsáhlejší část textu se dále snaží odpovědět na otázky týkající se témat: "Proč je v českém školství stále více žen a muži tuto profesi neshledávají atraktivní?", "Je tento rostoucí trend problémem?", "Je tato profese uznávaná?". V neposlední řadě se práce zabývá genderovými stereotypy spojenými s prací učitelů a učitelek. Praktická část bakalářské práce poodhaluje názory studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity na problematiku feminizovaného školství. K tomuto účelu byla využita metoda dotazníkového šetření. Závěrem práce je shrnutí a vyhodnocení zjištěných poznatků.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFeminizacecze
dc.subjectFeminismuscze
dc.subjectČeské školstvícze
dc.subjectGendercze
dc.subjectGender pay-gapcze
dc.subjectGenderové stereotypycze
dc.subjectPracovní trhcze
dc.subjectFeminizationeng
dc.subjectFeminismeng
dc.subjectCzech educational systemeng
dc.subjectGendereng
dc.subjectGender pay- gapeng
dc.subjectGender stereotypeseng
dc.subjectLabour marketeng
dc.titleDůvody feminizace českého školstvícze
dc.title.alternativeThe Reasons behind Feminization of the Czech Educational Systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58604
dc.description.abstract-translatedThe subject of this bachelor thesis is to outline the gender issues of Czech education. The first part deals with the general definition of the concepts of gender, gender roles and feminism. To make it easier to understand the context, the thesis follows the general view of the issue on women in the labour market. This work also deals with the historical development of the unbalanced representation of czech male and female teachers, the causes of the feminzation of school staff and the gender pay-gap. Subsequently, the thesis deals with the questions: "Why are there more and more female teachers and why men do not find this profession attractive?", "Is this growing trend a problem?", "Is this profession appreciated?". Last but not least, the work also handles the issue of gender stereotypes associated with male and female teachers. The practical part of the work reveals the views of students of the Faculty of Education of the South Bohemian University on the issue of feminized educational system. For this purpose, the method of questionnaire survey was used. The conclusion of the work is a summary and evaluation of the outcomes.eng
dc.date.accepted2020-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFantyš, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam