dc.contributor.advisor | Murad, Salim | |
dc.contributor.author | Davidová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:37:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:37:03Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42580 | |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce je nastínění genderové problematiky českého školství. První část se věnuje teoretickým vymezením pojmů pohlaví, genderové role a feminismus. Pro zpřehlednění situace, práce navazuje obecným pohledem na problematiku žen na pracovním trhu. Práce se dále zabývá historickým vývojem nevyváženého rozložení českých učitelů a učitelek, vznikem feminizovaných učitelských sborů a rozdíly v platových podmínkách žen a mužů. Obsáhlejší část textu se dále snaží odpovědět na otázky týkající se témat: "Proč je v českém školství stále více žen a muži tuto profesi neshledávají atraktivní?", "Je tento rostoucí trend problémem?", "Je tato profese uznávaná?". V neposlední řadě se práce zabývá genderovými stereotypy spojenými s prací učitelů a učitelek.
Praktická část bakalářské práce poodhaluje názory studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity na problematiku feminizovaného školství. K tomuto účelu byla využita metoda dotazníkového šetření. Závěrem práce je shrnutí a vyhodnocení zjištěných poznatků. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Feminizace | cze |
dc.subject | Feminismus | cze |
dc.subject | České školství | cze |
dc.subject | Gender | cze |
dc.subject | Gender pay-gap | cze |
dc.subject | Genderové stereotypy | cze |
dc.subject | Pracovní trh | cze |
dc.subject | Feminization | eng |
dc.subject | Feminism | eng |
dc.subject | Czech educational system | eng |
dc.subject | Gender | eng |
dc.subject | Gender pay- gap | eng |
dc.subject | Gender stereotypes | eng |
dc.subject | Labour market | eng |
dc.title | Důvody feminizace českého školství | cze |
dc.title.alternative | The Reasons behind Feminization of the Czech Educational System | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58604 | |
dc.description.abstract-translated | The subject of this bachelor thesis is to outline the gender issues of Czech education. The first part deals with the general definition of the concepts of gender, gender roles and feminism. To make it easier to understand the context, the thesis follows the general view of the issue on women in the labour market. This work also deals with the historical development of the unbalanced representation of czech male and female teachers, the causes of the feminzation of school staff and the gender pay-gap. Subsequently, the thesis deals with the questions: "Why are there more and more female teachers and why men do not find this profession attractive?", "Is this growing trend a problem?", "Is this profession appreciated?". Last but not least, the work also handles the issue of gender stereotypes associated with male and female teachers.
The practical part of the work reveals the views of students of the Faculty of Education of the South Bohemian University on the issue of feminized educational system. For this purpose, the method of questionnaire survey was used. The conclusion of the work is a summary and evaluation of the outcomes. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Fantyš, Tomáš | |