Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStaněk, Jakub
dc.contributor.authorKyslík, Filip
dc.date.accessioned2024-03-12T07:37:08Z
dc.date.available2024-03-12T07:37:08Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42584
dc.description.abstractV souvislosti s hraním digitálních her se v současnosti hovoří o tzv. paradoxu hraní (gaming paradox), kdy hráči vytrvávají v hraní i přesto, že se jim nedaří. Tato práce pak přichází s předpokladem, že je tomu proto, že vytrvalí jsou sami hráči a zároveň lze tuto vytrvalost pozorovat i vně videoherního prostředí. Cílem práce je představení výzkumného návrhu, a tedy i potřebných nástrojů, které lze pro takovéto měření vytrvalosti využít. V první části jsou tak představeny existující koncepty vytrvalosti a také jednotlivé herní situace, u kterých je vytrvalosti vyžadováno. V části druhé pak následuje podrobný výzkumný návrh, který měření a porovnávání právě takovéto vytrvalosti napříč různými skupinami respondentů umožňuje. Pro tento návrh byl dále vytvořen speciální nástroj (počítačová ART úloha), který umožňuje měření zkoumané vytrvalosti na performanční bázi a který do této chvíle v tuzemsku neexistoval. Výsledkem je tedy kompletní výzkumný návrh a především i unikátní ART úloha, jejíž možné využití se zdaleka neváže jen k této práci.cze
dc.format81
dc.format81
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdigitální hrycze
dc.subjectperformanční měření vytrvalosticze
dc.subjectvýzvycze
dc.subjectpersistencecze
dc.subjectgritcze
dc.subjectZTPIcze
dc.subjectARTcze
dc.subjectdigital gameseng
dc.subjectperformance-based measure of persistenceeng
dc.subjectchallengeseng
dc.subjectpersistenceeng
dc.subjectgriteng
dc.subjectZTPIeng
dc.subjectARTeng
dc.titleVytrvalost tváří v tvář neúspěchu u hráčů počítačových hercze
dc.title.alternativePersistence of gamers when faced with failureeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58612
dc.description.abstract-translatedAlongside gaming topic recently emerges a so-called gaming paradox, which describes a situation when players persist in gaming even though they are facing failures. This work then assumes, that the reason lays in players themselves, who are persistent in first place, and thus this persistence could be observed even outside the videogame environment. The aim of this thesis is to present a research design and thus all the necessarily instruments, that can be used to measure such possible persistence. The first part of the thesis introduces existing concepts of persistence, and also presents several gaming situations, where persistence is required. The second part presents a detailed research design, that allows measuring persistence among different groups of participants. For this purpose, a special instrument (computer-administrated application called ART) was created in order to measure persistence in it's performance-based form, and of which Czech version had not existed up to this point. The main outcome of this thesis is thus not only the pretty much complete research design but also a unique Czech version of ART application for measuring persistence and whose possible future utilization is not even solely bind just to this specific work.eng
dc.date.accepted2020-06-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKučera, Dalibor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam