dc.contributor.advisor | Mrhálek, Tomáš | |
dc.contributor.author | Toráčová, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:37:14Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:37:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42590 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu nízkoarousalové (nízkoaktivační) a vysokoarousalové (vysokoaktivační) hudby na proces učení. Teoretická část práce se věnuje procesu učení, pozornosti, mechanismu paměti a konceptualizaci arousalu jakožto emoční komponenty i obecné složky aktivace v oblasti hudebního pozadí. Praktická část bude provedena formou experimentu, v němž bude ovlivňován proces učení za pomocí prezentace standardizovaných hudebních nahrávek ohodnocených na základě arousalu. Jako experimentální úlohy jsou zvoleny úkoly na zapamatování a analýza dat se bude zabývat rozdíly v míře zapamatování na základě přítomnosti variace hudebního působení. Experiment se skládá ze dvou částí. V první se snaží probandi zapamatovat číselné řady a ve druhé části skupiny slov. | cze |
dc.format | 62 s. (112 329 znaků) | |
dc.format | 62 s. (112 329 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | paměť | cze |
dc.subject | pozornost | cze |
dc.subject | arousal | cze |
dc.subject | learning process | eng |
dc.subject | memory | eng |
dc.subject | attention | eng |
dc.subject | arousal | eng |
dc.title | Vliv arousalu na proces učení | cze |
dc.title.alternative | The Effect of Arousal on the Learning Process | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58622 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the study of the influence of low-arousal (low-activation) and high-arousal (high-activation) music on the learning process. The theoretical part deals with the process of learning, attention, the mechanism of memory and the conceptualization of arousal as an emotional component and a general component of activation in the field of music. The practical part will be performed in the form of an experiment, in which the learning process will be influenced by the presentation of standardized music recordings evaluated on the basis of arousal. Memorabilia tasks are chosen as experimental tasks, and data analysis will address differences in memorization rates based on the presence of variation of musical activity. The experiment consists of two parts, in the first part the probands try to memorize number series and in the second part a group of words. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plassová, Michala | |