dc.contributor.advisor | Mrhálek, Tomáš | |
dc.contributor.author | Vospělová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:37:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:37:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42591 | |
dc.description.abstract | Tato teoretická bakalářská práce představuje neurofeedback, vývoj jeho zkoumání a přidružené oblasti. Dále se zabývá hodnocením efektivnosti terapeutického využívání v oblastech ADHD, epilepsie, specifických poruch učení, poruch autistického spektra, úzkostných poruch, OCD, depresivních poruch, poruch spánku, posttraumatické stresové poruchy a u zvyšování výkonu. Do hodnocení zahrnuje celkem 27 studií a 2 metaanalýzy z několika odborných databází jako je PubMed, Google Scholar, EBSCO, Sciencedirect, PsycNet a ResearchGate. Zařazeny byly randomizované kontrolované studie obsahující primární empirická data (mimo 2 metaanalýzy), které byly publikovány v anglickém, českém nebo slovenském jazyce či se jejich publikace chystá. Dle dostupných výsledků nebylo možné potvrdit nejvyšší stupeň efektivity a léčba neurofeedbackem je charakterizována jako pravděpodobně efektivní. Práce shrnuje mnohé metodologické nedostatky nalezené v prostudovaných zdrojích a zdůrazňuje důležitost jejich odstranění pro budoucí výzkum, aby bylo možné nalézt a prokázat specifické působící faktory. | cze |
dc.format | 68 s. (118 547 znaků) | |
dc.format | 68 s. (118 547 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | neurofeedback | cze |
dc.subject | EEG biofeedback | cze |
dc.subject | neuroterapie | cze |
dc.subject | elektroencefalografie | cze |
dc.subject | neurofeedback | eng |
dc.subject | EEG biofeedback | eng |
dc.subject | neurotherapy | eng |
dc.subject | electroencephalography | eng |
dc.title | Neurofeedback a efektivnost jeho terapeutického využití | cze |
dc.title.alternative | Neurofeedback and effectiveness of its therapeutic application | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58623 | |
dc.description.abstract-translated | This theoretical bachelor thesis introduces neurofeedback, development of its research and its associated areas. It also deals with assessment of effectiveness of therapeutic use in the area of ADHD, epilepsy, specific learning difficulties, Autism Spectrum Disorders, anxiety disorders, OCD, depressive disorders, sleeping disorders, post-traumatic stress disorder and improving the performance. The assessment altogether involves 27 studies and 2 meta-analysis from several databases such as PubMed, Google Scholar, EBSCO, Sciencedirect, PsycNet and ResearchGate. Randomized controlled trials consisting of primal empiric data (except for 2 meta-analysis), which were published in English, Czech or Slovak language or their publishing is about to be done, were incorporated. According to the available results, it wasn't possible to affirm the highest level of the effectiveness, and the treatment using the neurofeedback is characterised as probably efficacious. The work summarizes many methodological imperfections found in examined sources and stresses the importance of their elimination for the future research, so it might be possible to find and prove specific influencing factors. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Staněk, Jakub | |