dc.contributor.advisor | Hynek, Jan | |
dc.contributor.author | Majerová, Žaneta | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:37:19Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:37:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42594 | |
dc.description.abstract | Dnešní děti se zcela běžně pohybují ve dvou světech - v off-line prostředí školní třídy a v on-line prostředí sociálních sítích. Pohyb v obou prostorech vyžaduje, aby jedinec oplýval jistými schopnostmi a dovednostmi. Zároveň se jedinci v on-line i off-line prostředí setkávají s jistými riziky - v případě sociálních sítích můžeme uvažovat o závislostním chování. Otázkou je, zda schopnosti a dovednosti, které jedinec využívá v reálném světě a které mají vliv na jeho postavení ve třídě, mohou nějak souviset se vznikem a rozvojem závislostního chování na sociálních sítích.
Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s problematikou závislostního chování na sociálních sítích, přiblížit, jak je pro lidi důležitý sociální kontakt a nastínit souvislosti mezi on-line a off-line prostředím.
Praktická část obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda existují korelace mezi závislostním chováním na sociálních sítích, sociální gramotností a sociálním statusem žáků. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | závislostní chování na sociálních sítích | cze |
dc.subject | sociální gramotnost | cze |
dc.subject | sociální status | cze |
dc.subject | addictive behaviour on social networks | eng |
dc.subject | social literacy | eng |
dc.subject | social status | eng |
dc.title | Závislostní chování na sociálních sítích, sociální gramotnost a sociální status | cze |
dc.title.alternative | Behavioral addiction to online social networking, social literacy and social status | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58635 | |
dc.description.abstract-translated | For today´s children it is common to live in two places at once - in the off-line environment of the classroom and in the online world of social networks. The movement in both places requires an individual to abound with certain abilities and skills. At the same time, the individuals in both places - online and offline, encounter with some dangers - in the social media case it can be considered addictive behaviour. The question is whether the abilities and skills that the individual uses in the real world and which affect his position in the classroom may be somehow related to the emergence and development of addictive behaviour on social networks.
The aim of the theoretical part is to inform readers about the problematic of addictive behaviour on social networks, to explain the importance of social contact and outline the connection between online and offline environments.
The practical part contains the research, which is aimed to find out, if there are any correlations between addictive behaviour on social networks, social literacy and social status of pupils. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJu-ITu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mrhálek, Tomáš | |