dc.contributor.advisor | Štefánková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Macháčková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:39:28Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:39:28Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42662 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů" v teoretické části shrnuje vlivy působící na vývoj osobnosti dítěte a charakteristiky jednotlivých pořadí narození. V praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol zkoumáno, nakolik vnímají téma sourozeneckých vtahů a pořadí narození dítěte, jako důležité pro porozumění chování předškolních dětí v mateřské škole. Při analýze rozhovorů bylo zjišťováno povědomí pedagogů o tématu, názor pedagogů na vliv pořadí narození na chování dítěte a možnosti využití této znalosti v práci pedagoga v mateřské škole, například při vysvětlení si jednání dětí ve školce. Výzkumem se ukázalo, že většina pedagogů prohlašuje, že s tímto vědomím s dětmi nepracují, ale zároveň z rozhovoru vyplývá, že ač nevědomky, tak děti podle pořadí narození (obzvláště některé pozice) kategorizují a pomáhají jim cíleně zvládat některé jejich projevy chování. | cze |
dc.format | 55 s. | |
dc.format | 55 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pořadí narození | cze |
dc.subject | sourozenecké pozice | cze |
dc.subject | jedináčci | cze |
dc.subject | prvorození | cze |
dc.subject | prostřední děti | cze |
dc.subject | benjamínci | cze |
dc.subject | birth order | eng |
dc.subject | sibling position | eng |
dc.subject | only child | eng |
dc.subject | firstborn child | eng |
dc.subject | middle child | eng |
dc.subject | youngest child | eng |
dc.title | Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů | cze |
dc.title.alternative | Awareness about sibling relationships in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 59988 | |
dc.description.abstract-translated | The theoretical part of the bachelor's thesis "Perception of sibling relationships among preschool teachers" summarizes the influences in development of a child's personality and the aspects of the different birth orders. In the practical part, semi-structured interviews with kindergarten teachers examined the extent to which they perceive the importance of sibling relationships and birth order for understanding the behavior of children in kindergarten. Analysis of the interviews explored teachers' awareness of the topic, their opinion on the influence of birth order and the possibility of using this knowledge in day-to-day work as kindergarten teachers, for example to explain the behavior of their wards. Our research has shown that educators do not consciously take into account the order of a child's birth, but at the same time they do notice it in some of their wards and use this knowledge to help regulate some typical manifestations of children's behavior. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |