Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠtefánková, Zuzana
dc.contributor.authorMacháčková, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T07:39:28Z
dc.date.available2024-03-12T07:39:28Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42662
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů" v teoretické části shrnuje vlivy působící na vývoj osobnosti dítěte a charakteristiky jednotlivých pořadí narození. V praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol zkoumáno, nakolik vnímají téma sourozeneckých vtahů a pořadí narození dítěte, jako důležité pro porozumění chování předškolních dětí v mateřské škole. Při analýze rozhovorů bylo zjišťováno povědomí pedagogů o tématu, názor pedagogů na vliv pořadí narození na chování dítěte a možnosti využití této znalosti v práci pedagoga v mateřské škole, například při vysvětlení si jednání dětí ve školce. Výzkumem se ukázalo, že většina pedagogů prohlašuje, že s tímto vědomím s dětmi nepracují, ale zároveň z rozhovoru vyplývá, že ač nevědomky, tak děti podle pořadí narození (obzvláště některé pozice) kategorizují a pomáhají jim cíleně zvládat některé jejich projevy chování.cze
dc.format55 s.
dc.format55 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpořadí narozenícze
dc.subjectsourozenecké pozicecze
dc.subjectjedináčcicze
dc.subjectprvorozenícze
dc.subjectprostřední děticze
dc.subjectbenjamíncicze
dc.subjectbirth ordereng
dc.subjectsibling positioneng
dc.subjectonly childeng
dc.subjectfirstborn childeng
dc.subjectmiddle childeng
dc.subjectyoungest childeng
dc.titleVnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogůcze
dc.title.alternativeAwareness about sibling relationships in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59988
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of the bachelor's thesis "Perception of sibling relationships among preschool teachers" summarizes the influences in development of a child's personality and the aspects of the different birth orders. In the practical part, semi-structured interviews with kindergarten teachers examined the extent to which they perceive the importance of sibling relationships and birth order for understanding the behavior of children in kindergarten. Analysis of the interviews explored teachers' awareness of the topic, their opinion on the influence of birth order and the possibility of using this knowledge in day-to-day work as kindergarten teachers, for example to explain the behavior of their wards. Our research has shown that educators do not consciously take into account the order of a child's birth, but at the same time they do notice it in some of their wards and use this knowledge to help regulate some typical manifestations of children's behavior.eng
dc.date.accepted2020-09-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam