dc.contributor.advisor | Komzáková, Martina | |
dc.contributor.author | Janečková, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:40:00Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:40:00Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42676 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá přechodovými objekty u dětí. Cílem práce je zkoumat a popsat, jaké typy přechodových objektů děti vlastní, jak dlouho již objektem disponují a zda vlastní více než jeden přechodový objekt v určitém období. Dalším předmětem zkoumání je popis emotivity a projevů chování v souvislosti s přechodovým objektem. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje popis přechodového objektu a jeho význam pro vývoj dětské psychiky, specifika dětského vnímání světa v předškolním období, důležitost hry a v neposlední řadě vliv rodičovství na vlastnění přechodového objektu. Výzkumná část je tvořena vlastním výzkumem a jeho interpretací. Výzkumný soubor je tvořen matkami a učitelkami dětí předškolního věku. Použitou metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s rodiči a učitelkami dětí, který je analyzován kvalitativním přístupem. V závěrečné části jsou popsány možnosti dalšího výzkumu problematiky. | cze |
dc.format | 64 | |
dc.format | 64 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | přechodový objekt | cze |
dc.subject | předškolní období | cze |
dc.subject | vývoj | cze |
dc.subject | rodičovství | cze |
dc.subject | transitional object | eng |
dc.subject | preschool period | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | parenting | eng |
dc.title | Přechodové objekty u dětí | cze |
dc.title.alternative | Transitional objects amongst children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62401 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis focuses on transitional objects amongst children. The purpose of this thesis is to explore and to describe what types of transitional objects children possess, how long do they own the object and whether they possess more than one object in a given period. Next subject of research is the description of emotivity and behaviour in connection to transitional object. Bachelor thesis is divided into two sections, theoretical part and experimental part.
Theoretical part consists of description of transitional object and its significance for child´s mental development, developmental specifics of preschool period, importance of pretend play and last but not least, influence of parenting on transitional object attachment.
Experimental part consists of own research and its interpretation. Research sample is created from mothers and teachers of preschool aged children. Chosen data collection method is semi-structured interviews with respondents, that is afterwards analysed by qualitative approach. In the final part, there are stated options for other possible research. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kouřilová, Jana | |