Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorNajmonová, Marie
dc.date.accessioned2024-03-12T07:41:20Z
dc.date.available2024-03-12T07:41:20Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42685
dc.description.abstractDisertační práce je věnována dvěma navzájem se ovlivňujícím tématům - klima školní třídy a žák/žáci se specifickou poruchou chování (ADHD). Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy chování (ADHD) a problematiku vzdělávání žáků s touto diagnózou. Tato část práce se dále zabývá pojmem klima školní třídy a především jeho aktéry: pedagogy, žáky a jejich rodiči. Závěr teoretické části je věnován odborníkům spolupracujícím s aktéry klimatu školní třídy, tzn. pracovníkům školních poradenských pracovišť. V empirické části práce je představeno kvalitativní výzkumné šetření, které mělo dvě části a jehož cílem bylo zjistit, jak se promítá specifická porucha chování (ADHD) do klimatu školní třídy a jak jsou jednotliví činitelé utvářející klima školní třídy ovlivněni žákem se specifickou poruchou chování (ADHD). Výsledkem prvního výzkumného šetření je vícepřípadová studie žáků se specifickou poruchou chování (ADHD), která byla vytvořena na základě polostrukturovaných interview s žáky, jejich rodiči, učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky podílejícími se na jejich edukačním procesu ve škole. Výsledkem druhého výzkumného šetření je případová studie školní třídy se žáky se specifickou poruchou chování (ADHD).cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectklima školní třídycze
dc.subjectspecifická porucha chovánícze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectžákcze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectspolupráce rodiny a školycze
dc.subjectclassroom climateeng
dc.subjectADHDeng
dc.subjectpupileng
dc.subjectteachereng
dc.subjectcooperation between family and schooleng
dc.titleUtváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chovánícze
dc.title.alternativeCreating a classroom climate with a pupil with a specific behavioral disorder.eng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag55814
dc.description.abstract-translatedThe dissertation thesis is aimed at two mutually affecting topics - classroom climate and students suffering from the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Theoretical part of the thesis deals with the specifics of the ADHD and with the issue of educating students suffering from the disorder. The theoretical part also deals with the issue of classroom climate and its participants: teachers, students and their parents. The final part of the theory comments on the experts dealing with the participants of classroom climate; the members of school counselling centres. The empirical part of the thesis presents two-part qualitative research aimed at the question of the influence of the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) on the classroom climate. The second part of the research was oriented to the influence of a student suffering from the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) on other factors creating classroom climate. The outcome of the first research is represented by the multiple case study of students suffering from Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), based on semi-structured interviews with students, their parents, teachers and other educational staff involved in the educational process in school. The outcome of the second research is represented by the case study of a classroom attended by students suffering from the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).eng
dc.date.accepted2020-10-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogická psychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBuršíková, Dana
dc.contributor.refereePančocha, Karel


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam