dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Novák, Matěj | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:14:50Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:14:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42874 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá zanalyzováním úspěšnosti studentů středních škol při řešení úloh z Biologické olympiády a její následnou komparací s účastníky krajského kola. Dalším účelem práce je zanalyzování postojů studentů k biologii jako k vyučovacímu předmětu a zhodnocení, zda a za jakých podmínek by mohly být úlohy z Biologické olympiády zařazeny do výuky. V úvodu diplomové práce je přehled poznatků, který se zabývá přírodovědnou gramotností, učebními úlohami a Biologickou olympiádou. Následující části diplomové práce popisují metodologii, kterou byly získány data od 113 studentů a účastníků krajského kola Biologické olympiády a přehled dosažených výsledků, které jsou graficky znázorněny a slovně okomentovány. Závěrečná část v diskuzi obsahuje porovnání dosažených výsledků s jinými výzkumy a závěr, kde shrnujeme výhody využití úloh z Biologické olympiády jako učebních úloh ve výuce. | cze |
dc.format | 89 s. (163 877) | |
dc.format | 89 s. (163 877) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Úlohy z Biologické olympiády | cze |
dc.subject | učební úlohy | cze |
dc.subject | Biologická olympiáda | cze |
dc.subject | přírodovědná gramotnost | cze |
dc.subject | zájem studentů o předmět biologie | cze |
dc.subject | Tasks designed for Biology olympiad | eng |
dc.subject | teaching tasks | eng |
dc.subject | Biology olympiad | eng |
dc.subject | scientific literacy | eng |
dc.subject | students interest towards biology as a school subject | eng |
dc.title | Úspěšnost studentů střední školy při řešení úloh z Biologické olympiády | cze |
dc.title.alternative | Successfullness of Secondary Students in the Solution of Tasks Designed for Biology Olympiad | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56573 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis focuses on analyzing the secondary students successfulness in the solution of tasks designed for Biology olympiad and a subsequent comparison between their results and the results of participants in the regional round of Biology olympiad. Another aim of the work is to analyze students attitudes towards biology as a school subject and to assess if and on which conditions could be Biology olympiad tasks used in school teaching. The introduction includes an overview of knowledge that deals with scientific literacy, teaching tasks and Biology olympiad. The following parts of the thesis describe the methodology, gaining information from 113 students and participants of Biology olympiad from the regional round and an overview of achieved results. These results are graphically illustrated and verbally commented. The final part contains a discussion about the results comparison with others research as well as the conclusion that summarizes the benefits of using tasks designed for Biology olympiad as teaching tasks in teaching. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství biologie pro SŠ - Učitelství tělesné výchovy pro SŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vácha, Zbyněk | |