dc.contributor.advisor | Celjak, Ivo | |
dc.contributor.author | Masopust, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:15:53Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:15:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43703 | |
dc.description.abstract | Hlavním záměrem diplomové práce je analytická činnost ve vztahu k jízdním odporům, v závislosti na charakteru dopravní trasy, režimu jízdy a druhu užívaných osobních automobilů. Analýza směřuje k diferenciaci jízdních odporů a s nimi spojených technických a technologických faktorů, které určují velikost a možnosti řešení snižování jízdních odporů. Získání konkrétních veličin provedených analýzou vede ke stanovení velikosti jízdních odporů u vybraných vozidel a na celkové spotřebě energie pro pohyb automobilu. První část diplomové práce se opírá o adekvátní a příslušnou literaturu zaměřenou na analyzovaný předmět s přihlédnutím k hlavním faktorům, jako je například charakter dopravní trasy, prostředí a druh pohonu. Praktická část pojednává o měření jednotlivých druhů jízdních odporů na vybraném vzorku vozidel v závislosti na režimu jízdy a charakteru dopravní trasy. | cze |
dc.format | 69 s. | |
dc.format | 69 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Jízdní odpory | cze |
dc.subject | dopravní trasa | cze |
dc.subject | prostředí | cze |
dc.subject | vozidlo | cze |
dc.subject | elektromobil | cze |
dc.subject | Road resistances | eng |
dc.subject | economics of driving | eng |
dc.subject | fuel consumption | eng |
dc.subject | transport route | eng |
dc.subject | vehicle | eng |
dc.title | Posouzení velikosti jízdních odporů automobilu v závislosti na vybrané dopravní trase | cze |
dc.title.alternative | Assessment of the magnitude of driving resistance of cars depending on the selected transport route | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56947 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of the thesis is the analytical activity in relation to the running resistance, which are inherent in the type of used vehicles. The analysis aims to differentiate driving resistances and related technical and technological factors, which determine the size and possibilities of solutions to reduce driving resistances. Obtaining specific variables carried out by the analysis leads to the determination of driving resistances for selected vehicles, even depending on the total fuel consumption. The first part of the thesis is based on adequate and relevant literature focused on the analyzed subject taking into account factors such as the character of road transport, environment and electromobility. The practical part deals with the measurement of individual types of driving resistance on a selected sample of vehicles depending on the driving mode and the character of the transport route. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-10 | |
dc.description.department | Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zemědělská a dopravní technika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělské inženýrství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |