Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorFuchsová, Eva
dc.date.accessioned2024-03-12T09:26:22Z
dc.date.available2024-03-12T09:26:22Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44047
dc.description.abstractSpolečenská odpovědnost je běžnou součástí firemní praxe i etablovaným tématem vědeckého bádání. Ačkoliv se v České republice mnoho firem k CSR hlásí, současný trend strategického pojetí konceptu společenské odpovědnosti nebyl dostatečně probádán. Zahraniční studie opakovaně došly k závěru, že důsledné začlenění společenské odpovědnosti do podnikové strategie a strategické řízení všech dimenzí CSR posiluje firemním růst, přináší konkurenční výhody a přispívá k trvale udržitelnému rozvoji společnosti. Cílem práce je zjistit, zda i v České republice podnikatelské subjekty se strategickým pojetím CSR dosahují lepších hospodářských výsledků oproti těm, jejichž přístup ke společenské odpovědnosti je spíše intuitivní a nesystematický. Zároveň hledá odpověď na otázku, jestli při rozdílných firemních strategiích je žádoucí se zaměřit na odlišné CSR aktivity, které by firemní růst podpořily. Na souboru více jak 400 českých podniků, které se CSR věnují, bylo provedeno šetření dimenzí strategické CSR a základních hospodářských charakteristik. Data byla zpracována metodami shlukové analýzy, faktorové analýzy a multinomiální logistické regrese. Výsledky ukazují, že existuje vazba mezi vyspělejším, tedy strategickým pojetím CSR a dosažením ekonomické prosperity. Dále bylo zjištěno, že firmy s odlišnou firemní strategií by mely zvažovat bedlivě přínosy jednotlivých CSR aktivit. U všech tří strategií se ukázaly pozitivní efekty u činností zaměřených na zaměstnance a lokální komunitu, u strategie diferenciace byl zaznamenán přínos kultivace tržního prostředí a u strategie nejvyšší kvality ochrany lidských práv. Naopak při strategii nejnižší ceny neznamená dodatečná CSR aktivita ekonomickou výhodu. Závěry přispívají k objasnění vazeb mezi strategickou CSR a firemním růstem v českém podnikatelském prostředí a přináší konkrétní poznatky, které mohou být firmami implementovány, pokud chtějí posílit pozitivní efekty svých společensko-odpovědných aktivit.cze
dc.format108 s.
dc.format108 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstrategická společenská odpovědnost podnikůcze
dc.subjecthospodářský růstcze
dc.subjectstrategie diferenciacecze
dc.subjectstrategie nejvyšší kvalitycze
dc.subjectstrategie nejnižší cenycze
dc.subjectstrategic corporate social responsibilityeng
dc.subjecteconomic growtheng
dc.subjectdifferentiation strategieseng
dc.subjectthe quality strategyeng
dc.subjectthe price strategyeng
dc.titleSpolečenská odpovědnost ve strategii podnikatelských subjektůcze
dc.title.alternativeSocial responsibility in the strategy of business entitieseng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag34788
dc.description.abstract-translatedCorporate social responsibility is a common part of corporate practice and an established topic of scientific research. Although many companies in the Czech Republic support CSR, the current trend in the strategic concept of the concept of social responsibility has not been sufficiently researched. Foreign studies have repeatedly concluded that the consistent incorporation of corporate social responsibility into corporate strategy and the strategic management of all dimensions of CSR strengthens corporate growth, brings competitive advantages, and contributes to society's sustainable development. The thesis aims to find out whether even in the Czech Republic business entities with a strategic concept of CSR achieve better economic results compared to those whose approach to social responsibility is rather intuitive and unsystematic. At the same time, it seeks to answer the question of whether, with different corporate strategies, it is desirable to focus on different CSR activities that would support corporate growth. A survey of the dimensions of strategic CSR and basic economic characteristics was carried out on a set of more than 400 Czech companies engaged in CSR. Data were processed by methods of cluster analysis, factor analysis and multinomial logistic regression. The results show that there is a link between a more advanced, i.e. strategic concept of CSR and achieving economic prosperity. It was also found that companies with different corporate strategies should carefully consider the benefits of individual CSR activities. All three strategies showed positive effects in activities aimed at employees and the local community, the differentiation strategy showed the benefits of cultivating a market environment and the quality strategy of human rights protection. Conversely, with the price strategy, additional CSR activity does not mean an economic advantage. The conclusions contribute to clarifying the links between strategic CSR and corporate growth in the Czech business environment and provide specific insights that companies can implement if they want to strengthen the positive effects of their socially responsible activities.eng
dc.date.accepted2021-06-10
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam