dc.contributor.advisor | Aurová, Miroslava | |
dc.contributor.author | Svobodová, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:40:55Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:40:55Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44195 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce nese název Osvojování řeči v multilingvním prostředí.
Úvodní kapitola se zaměřuje především na vymezení základních pojmů jako je bilingvismus a multilingvismus, rovněž zmiňuje typy, výhody a nevýhody těchto fenoménů, a také zásady bilingvní výchovy. Následně je zpracován vývoj řeči u monolingvních jedinců a jeho diferenciace od těch multilingvních. Empirická část obsahuje kvalitativní analýzu jednotlivých rodin žijících v České republice.
Cílem diplomové práce je posoudit vliv multilingvního prostředí na osvojování řeči prostřednictvím zmapování rodin, kde je španělština jazykem alespoň jednoho z rodičů. | cze |
dc.format | 78 s. | |
dc.format | 78 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | multiligvismus | cze |
dc.subject | bilingvismus | cze |
dc.subject | osvojování řeči | cze |
dc.subject | dětská řeč | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | multilinguism | eng |
dc.subject | bilinguism | eng |
dc.subject | L1 acquisition | eng |
dc.subject | children speech | eng |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.title | Osvojování řeči v multilingvním prostředí | cze |
dc.title.alternative | Speech acquisition in multilingual environment | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59870 | |
dc.description.abstract-translated | The main focus of this diploma thesis is on speech acquisition in multilingual environment.
The introduction part focuses mainly on the definition of basic concepts such as bilingualism and multilingualism, also mentions the types, advantages and disadvantages of these phenomena, as well as the principles of bilingual upbringing. Subsequently, the development of speech of monolingual individuals and its differentiation from multilingual ones is described. The empirical part contains a qualitative analysis of some families living in the Czech Republic.
The aim of the diploma thesis is to assess the influence of a multilingual environment on speech acquisition through analysing families where Spanish is one of the languages in multilingual upbringing. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Anglický jazyk a literatura - Španělský jazyk | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šmídová, Markéta | |