dc.contributor.advisor | Prošková, Alena | |
dc.contributor.author | Trubka, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:40:58Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:40:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44203 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce jsou učebnice anglického jazyka, které byly používány na českých středních školách do roku 1945. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a analytické. Teoretická část se sestává z popisu výukového prostředí, jenž zahrnuje vývoj české (v rámci monarchie) a posléze československé školské soustavy, zejména s ohledem na vývoj gymnázií, reálných gymnázií a obchodních škol na kterých se angličtina ve zkoumaném období vyučovala. Teoretická část se dále zabývá vybranými metodickými koncepcemi ve výuce cizích jazyků a teorií učebnic. Praktická část obsahuje analýzu několika vybraných učebnic angličtiny určených pro jednotlivé ročníky středních škol. Výběr učebnic byl proveden v návaznosti na důležité školské reformy, které měnily podobu školské soustavy. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | angličtina | cze |
dc.subject | dobové učebnice anglického jazyka | cze |
dc.subject | cizí jazyky | cze |
dc.subject | výuka cizích jazyků | cze |
dc.subject | československé školství | cze |
dc.subject | 1847-1948 | cze |
dc.subject | metody výuky cizích jazyků | cze |
dc.subject | English language | eng |
dc.subject | textbooks | eng |
dc.subject | foreign languages | eng |
dc.subject | foreign language teaching | eng |
dc.subject | Czechoslovak education system | eng |
dc.subject | 1847-1948 | eng |
dc.subject | methods of foreign language teaching | eng |
dc.title | POČÁTKY VÝUKY ANGLICKÉHO JAZYKA NA ČESKÝCH ŠKOLÁCH: DOBOVÉ UČEBNICE A VÝUKOVÉ METODY PŘED ROKEM 1945 | cze |
dc.title.alternative | THE BEGINNINGS OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AT CZECH SCHOOLS: PERIOD TEXTBOOKS AND TEACHING METHODS BEFORE 1945 | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 66256 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with English textbooks used at Czech higher secondary schools in the era till 1948. The diploma thesis is composed of two parts - the theoretical and the analytical part. The theoretical part consists in a description of the educational environment, including development of the Czech education systeém (in the monarchy) and czechoslovak educational systém, with regard to the development of grammar schools (gymnázium) and bussiness schools (obchodní akademie), which is a specific type of secondary school where the Eenglish language was taught.
The practical part concerns the analysis of chosen English textbooks intended for individual high school years. The selection was made with regard to the education reforms, which changed the school system. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-02 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Český jazyk a literatura - Anglický jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Aurová, Miroslava | |