dc.contributor.advisor | Papežová, Nikola | |
dc.contributor.author | Brožková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:54:16Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:54:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44233 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dva návrhy výukového programu s názvem "Sucho, aneb bez vody to nejde" pro 4. - 5. a 9. ročník základní školy zaměřené na problematiku sucha, které by mohli v praxi využít lektoři ekocenter nebo učitelé v rámci výuky předmětů přírodovědy nebo přírodopisu. Obsahem literární rešerše je v první části definice, historie, nástroje EVVO a jeho začlenění do výuky ve školách. Druhá část je zaměřena na druhy, příčiny a dopady sucha, jeho vliv na degradaci půdy. V další části bakalářské práce je popisován vznik a návrhy výukových programů, jejich částečné ověření a reflexe od pedagogů. Součástí práce jsou metodické pokyny, pracovní listy a pomůcky k oběma výukovým programům. | cze |
dc.format | 73 s. (28 649 znaků) | |
dc.format | 73 s. (28 649 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Environmentální vzdělávání | cze |
dc.subject | výchova a osvěta (EVVO) | cze |
dc.subject | voda | cze |
dc.subject | sucho | cze |
dc.subject | degradace půdy | cze |
dc.subject | výukový program | cze |
dc.subject | environmental education (EE) | eng |
dc.subject | water | eng |
dc.subject | drought | eng |
dc.subject | soil degradation | eng |
dc.subject | educational programme | eng |
dc.title | Výukový program - Sucho, aneb bez vody to nejde | cze |
dc.title.alternative | Educational program-Drought, without water it is not possible | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 56806 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor's thesis was to create two proposals for an educational programme titled "Drought, or It doesn´t work without water" for the 4th - 5th grade of Czech elementary school (children aged 9 - 12 years) and 9th grade (children aged 14 - 15 years) focused on drought, which could be used in practice by environmental centres' instructors or teachers of science. The content of the literature review in the first part is the definition, history, tools of environmental education (EE in English; EVVO in Czech) and its inclusion of teaching in schools. The second part of the research describes the types, causes, effects of drought and its effect on soil degradation. The next part of the bachelor's thesis describes the origin and proposal of educational programmes, their partial testing and reflection from teachers. The work includes methodical instructions, worksheets and aids to both teaching programmes. | eng |
dc.date.accepted | 2021-01-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přírodovědná a ekologická výchova | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rokos, Lukáš | |