dc.contributor.advisor | Holubec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Kopecká, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:54:39Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:54:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44264 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se bude zabývat členy jihočeské punkové subkultury generace narozené v letech 1970-1980 a jejich zkušenostmi se školským systémem v 80. a 90. letech. Zaměřena bude zejména na vnímání školy, spolužáků, učitelů a studijní výsledky respondentů, resp. jejich vzdělanostní dráhy zejména v kontextu společenských změn roku 1989. V teoretické části bude vysvětlen pojem punk a základní informace o něm. Empirická část bude realizována pomocí kvalitativního výzkumu ve formě strukturovaných rozhovorů, které budou následně interpretovány. Cílem práce bude také objasnit motivy připojení se k subkultuře a její následný vliv na školní docházku a studium člověka. Základní diskutovanou otázkou bude, zda punk znamenal rozchod se školním systémem, nebo zda byl subkulturou, jejíž členové absolvovali běžné studijní dráhy. Dále nás bude zajímat, jak vypadalo vzdělávání a kariérní dráhy těchto lidí po odchodu z punkové subkultury. | cze |
dc.format | 57 s. (115 876 znaků) | |
dc.format | 57 s. (115 876 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kultura | cze |
dc.subject | punk | cze |
dc.subject | rozhovor | cze |
dc.subject | subkultura | cze |
dc.subject | zkušenosti | cze |
dc.subject | culture | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | interview | eng |
dc.subject | punk | eng |
dc.subject | subculture | eng |
dc.title | Školní zkušenosti jihočeských Punkerů v 80. a 90. letech 20. století | cze |
dc.title.alternative | School experience of southbohemian punks in 1980´s and 1990´s | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58627 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis will focus on the members of the south bohemian punk subculture, who were born between 1970-1980 and their experience with education system between 1980-1990. The main focus of examination will be the perception of the school, schoolmates, teachers and results of the examined people, especially their journey through educational system in relation with the social issues of 1989. The theoretical part defines the word punk and provides some basic information about it. The practical part contains of qualitative research in form of structured interviews which will be later interpreted. Another aim of the thesis is to provide an explanation about the motifs of joining the punk subculture and it's influence on the school attendance and studies in general. The main question of discussion will be the role of punk subculture, which could have either negatively influenced the respondents' studies or had zero impact. The next concern will be the image of educational system and studies of the interviewed individuals after leaving the punk subculture. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šebeš, Marek | |