Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrušková, Martina
dc.contributor.authorBartošová, Barbora
dc.date.accessioned2024-03-12T09:55:37Z
dc.date.available2024-03-12T09:55:37Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44306
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo navržení a ověření autorského výukového programu na vybraná témata první pomoci. Ověření programu vzhledem k dlouhodobému uzavření škol muselo proběhnout distanční formou ve dvou paralelních 8. třídách v jedné českobudějovické základní škole běžného typu. Před výukou žáci dostali k vyplnění Pretest, který zjišťoval dosavadní znalosti žáků k danému tématu první pomoci. Náhodně byla vybrána experimentální třída, ve které probíhala výuka pomocí navrženého autorského programu pomocí instruktážních videí, praktického nácviku, didaktické hry, křížovky a osmisměrky. Kontrolní skupina byla vyučována konvenčním způsobem prostřednictvím monologického výkladu s pomocí prezentace vytvořené v programu Microsoft Powerpoint a následným vyplněním pracovního listu žáky. V den výuky každá třída vyplnila Posttest I a dva týdny od výuky Posttest II, jednalo se vždy o naprosto stejný didaktický test. Princip Pretest - Posttest ověřil efektivitu příslušného výukového projektu a prostřednictvím statistické analýzy t-testu bylo zjištěno, že došlo ke statisticky významnému zvýšení úrovně znalostí žáků v obou skupinách. Jelikož se obě skupiny zlepšily a poté zhoršily o stejný podíl, zvolený typ výuky jejich úroveň znalostí neovlivnil. Rozdíl Pretestu, Posttestu I a Posttestu II se vždy statisticky významně lišil ve prospěch experimentální skupiny oproti kontrolní skupině a také ve prospěch chlapců oproti dívkám. Vnímání důležitosti tématu první pomoci se změnilo v závislosti na čase takovým způsobem, že žáci po výuce mu přikládali vyšší hodnotu. Ověřený autorský výukový materiál by mohl být přínosem pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol.cze
dc.format56 str.
dc.format56 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectvýukový projektcze
dc.subjectpřírodopiscze
dc.subjectžáci 2. stupně základní školycze
dc.subjectPretestcze
dc.subjectPosttestcze
dc.subjectfirst aideng
dc.subjecteducation projecteng
dc.subjectbiologyeng
dc.subjectupper primary school studentseng
dc.subjectPretesteng
dc.subjectPosttesteng
dc.titleVýuka vybraných témat první pomoci na 2. stupni základní školycze
dc.title.alternativeTeaching about selected topics of first aid at elementary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59746
dc.description.abstract-translatedThe aim of thesis was to design and to verify the author's education programme on chosen topics about first aid. The verification of the programme had to take place, due to long-term schools closure, in two parallel eight grade classes in the form of distance learning in one of the elementary schools in Ceske Budejovice. Before the lesson, the students had to fill in Pretest, that was supposed to discover students' existing knowledge of the topic of first aid. An experimental class was chosen randomly, in which the lesson was led with the help of the instructional videos of the author's programme, practical drill, didactic game, crosswords and wordsearch. Control group was taught conventionally through monologue with the help of Microsoft Powerpoint presentation following with students' filling in a worksheet. The second day of the lessons, each class filled in a Posttest I and two weeks later a Posttest II, in both cases these were two identical didactic tests. The principle Pretest - Posttest verified the effectiveness of the relevant education project and through the statistical analysis of the t-test it was discovered that a statistically significant increase of the knowledge level in both groups of students occurred. Because both groups improved and then worsened, the chosen type of teaching did not affect their knowledge level. The difference of the Pretest, Posttest I and Posttest II was statistically different in favour of the experimental group contrary to the control group and also in favour of boys contrary to girls. Perception of the importance of the first aid topic changed in time in the way that students assigned the topic more value. The verified education material could be a benefit to biology lessons in upper primary schools.eng
dc.date.accepted2021-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineMu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovák, Matěj


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam