dc.contributor.advisor | Smolka, Vladislav | |
dc.contributor.author | Vančurová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:55:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:55:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44307 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá přízvukem v anglických slovech. V teoretické části informuje o jeho základním vymezení, pravidlech pro jeho umisťování a představuje nám pojem redukce. Svou pozornost soustředí zejména na slova, jež mají identickou pravopisnou formu, ovšem v důsledku jiné pozice přízvuku v různých slovních druzích velmi výrazně mění svou výslovnost. Jsou to tzv. word-class pairs, na které je zaměřena výzkumná část. Cílem výzkumu je vytvořit co nejúplnější přehled slov, u nichž k tomuto typu konverze dochází. Výzkumná část je podle počtu slabik v konkrétních slovech rozdělena do kapitol. V každé z nich jsou obsaženy abecední seznamy jednotek, jichž se konverze týká. Předposlední kapitola zpravuje o poznatcích z výzkumu vzešlých. Poslední kapitola je věnována doporučením, jež by mohla najít uplatnění ve výuce a jež by studentům mohla pomoci problematice přízvuku snáze porozumět. | cze |
dc.format | 48 s. | |
dc.format | 48 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Konverze prostřednictvím přízvuku v současné angličtině | cze |
dc.title.alternative | Word-class pairs in present-day English | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 59754 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with stress placement in English words. The theoretical part presents the definition of stress and the principles of stress placement, and introduces the concept of reduction. The thesis focuses mainly on word-class pairs, i.e. words that are identical in spelling but different in their stress placement according to the part of speech they represent, which significantly changes their pronunciation. The priority of the research is to create an overview of words in which this type of conversion occurs. The practical part is divided into chapters according to the number of syllables in the words identified. Each contains alphabetical lists of the lexical units involved in the process. The penultimate chapter reports on the findings of the research and the last chapter presents methodological recommendations that may find application in teaching and could help students understand the issue of word stress. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |