dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Cejpková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:56:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:56:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44354 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce na téma "Současná problematika související s odkladem školní
docházky z pohledu učitelů mateřských a základních škol" zjišťuje aktuální
problematiku související s odklady školní docházky, současné důvody a smysl školních
odkladů z pohledu učitelů mateřských a základních škol. Mapuje spolupráci
základních a mateřských škol při přechodu dětí na základní vzdělání. Dále se zaměřuje
na spolupráci rodiny s mateřskou a základní školou.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a části
praktické.
Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítěte na přelomu předškolního
a mladšího školního věku, vymezuje pojmy školní zralost, školní připravenost a jejich
oblastí. V praktické části je realizované dotazníkové šetření metodou internetového
dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé základních a mateřských škol.
Z odpovědí vyplývají názory učitelů na problematiku, důvody a smysl školních odkladů
a s tím související školní připravenost a zralost dětí při přechodu na základní vzdělání.
Dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda spolupráce
rodiny, mateřské a základní školy, ovlivňuje přechod dítěte na základní školu. | cze |
dc.format | 93 s. (214 261 znaků) | |
dc.format | 93 s. (214 261 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | školní
zralost | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | odklad školní docházky | cze |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | younger school age | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | school
maturity | eng |
dc.subject | primary schools | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | postponement of school attendance | eng |
dc.title | Současná problematika související s odkladem školní docházky z pohledu učitelů mateřských a základních škol | cze |
dc.title.alternative | The contemporary problematics related with postponement of school attendance from the perspective of kindergarten and primary school teachers | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61101 | |
dc.description.abstract-translated | The name of this bachelor thesis is "Current issues related to the postponement of
school attendance from the perspective of kindergarten and primary school teachers."
It identifies current issues related to the postponement of school attendance, current
reasons and the meaning of postponement from the perspective of kindergarten and
primary school teachers. It deals with how primary and kindergartens cooperate in the
transition of children to basic education. It also focuses on the cooperation of the
family with the kindergarten.
This bachelor thesis consists of theoretical part and practical part.
The theoretical part is focused on the characteristics of the child at the turn of
preschool and early school age, defines the concepts of school maturity, school
readiness and their areas.
In the practical part, a questionnaire survey is carried out using the method of an
Internet questionnaire. The research group consists of primary and nursery school
teachers. The answers result in teachers' opinions on the issues, reasons and meaning
of school postponements and the related school readiness and maturity of children in
the transition to basic education. It also contains the results of a questionnaire survey,
the aim of which was to find out whether the cooperation between the family,
kindergarten and primary school influences the child's transition to primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |