Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorVáňová, Veronika
dc.date.accessioned2024-03-12T09:56:35Z
dc.date.available2024-03-12T09:56:35Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44355
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na otevírání a sdílení tématu smrti v mateřské škole. Teoretická část přibližuje, jak děti předškolního věku smrt vnímají a jak smrt blízkého mohou prožívat. Nabízí některé způsoby, kdy a jak se takovému tématu věnovat v MŠ. Zvažuje také postoj veřejnosti k takovému působení v MŠ. Cílem praktické části je objasnit, zda se téma smrti v mateřských školách řeší, pokud ne, tak jaký je důvod. Dále také zda se shodují názory široké veřejnosti s pedagogy mateřských škol. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a práci pedagogů mateřských škol k otevírání tématu smrti v MŠ. Kvantitativní výzkum mapuje názory dospělých na možnosti a způsoby, jak s dětmi předškolního věku o smrti mluvit. Většina respondentů vnímá řešení tématu smrti s dětmi jako důležité a ráda by zařadila téma smrti do mateřské školy. Především vyprávěním pedagoga průběžně během činností v roce, nebo při svátku Památka zesnulých. Pedagogové vyjádřili obavy z reakce rodičů.cze
dc.format56 s.
dc.format56 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttéma smrticze
dc.subjectděticze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectdospělýcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjecttopic of deatheng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectparentseng
dc.subjectteachereng
dc.subjectadulteng
dc.subjectkindergarteneng
dc.titleTéma smrti v mateřské škole pohledem dospělýchcze
dc.title.alternativeDeath topic in kindergarten through the adults perspectiveeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61102
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis is aimed to opening and sharing the topic of death with respect to kindergartens. Theoretical part describes the perception to death of children of preschool age and how they experienced death of the close one. Provides examples when and how mention this topic at kindergartens. Also considers the general public attitude to further work in kindergartens. The aim of practical part is to clarify if the topic of death is discussed in kindergartens, if not, what is the reason. Also, whether the opinions of the general public coincide with kindergarten's teachers. In order to achieve these opinions, a research based on a questionnaire and semi-structured interviews was chosen. The qualitative research is aimed to attitude and work of kindergarten's teachers to open the topic of death in kindergartens. The quantitative research follows adult's attitude to the possibilities and manners how to open the topic of death with preschool children. The most of respondents understands talking about death as important topic with preschool children and intends to include the topic of death to kindergarten's schedule. Especially by telling the teacher continuously during the activities of the year or on the Feast of the Dead. Kindergartens teachers are concerned about parent's reactions.eng
dc.date.accepted2021-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKronika, Ondřej Alexandr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam