Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlisová, Helena
dc.contributor.authorČejková, Monika
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:11Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:11Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44374
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou identifikace dětí s nadáním v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda dokáží učitelé v mateřské škole identifikovat nadané děti a následně jejich nadání cíleně rozvíjet. Dále se zaměřuje na to, jak předškolní pedagogové takové dítě vnímají, zda znají a případně používají cílené metody a postupy pro práci s nadaným dítětem. Mapuje, jestli jsou učitelé a rodiče dostatečně informováni o dalších možnostech spolupráce s odbornými institucemi zaměřenými na rozvoj nadaných dětí. V teoretické části jsou zpracována základní teoretická východiska týkající vymezení pojmu nadání a charakteristiky a edukace nadaného dítěte. V praktické části je pro výzkumné šetření použito kvalitativní srovnání a metoda polostrukturovaných rozhovorů. Šetření je rozděleno na dvě etapy. Nejprve jsou dotazovány učitelky mateřských škol, poté rodiče nadaných dětí. Výsledky obou etap jsou shrnuty a porovnány. Závěr obsahuje odpovědi na výzkumné otázky.cze
dc.format75 s.
dc.format75 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnadánícze
dc.subjectnadané dítěcze
dc.subjectidentifikace nadaného dítětecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjecttalenteng
dc.subjectaptitudeeng
dc.subjectgifteng
dc.subjectgifted childeng
dc.subjectidentification of gifted childeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.titleNadané dítě v současné mateřské školecze
dc.title.alternativeGifted child in today's pre-school nurseryeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61205
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's thesis deals with the topic of identifying gifted children within preschool education in kindergartens. The objective of the work is to find out whether teachers in kindergarten are able to identify gifted children and then their talents in a targeted manner further develop. It also focuses on how preschool educators perceive such a child, whether they know and possibly use targeted methods and practises for working with a gifted child. It maps whether teachers and parents are sufficiently informed about further possibilities of cooperation with professional institutions focused on development of gifted children. The theoretical part comprises of a basic theoretical background including a definition of the term talent and performance and education of a gifted child. In the practical part, a qualitative comparison and semi-structured interviews are used for the research survey. The survey is divided into two stages. First, kindergarten teachers are interviewed, then parents of gifted children. The results of both stages are summarized and compared. Answers to research questions are summarized in a conclusion.eng
dc.date.accepted2021-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam