Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBílková, Zuzana
dc.contributor.authorProcházková, Eliška
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:21Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:21Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44382
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na téma porovnání přístupů Montessori metody s postupy strukturovaného učení u dětí předškolního věku s Aspergerovým syndromem. Pro naplnění cílů kvalifikační práce byly vybrány dvě děti s Aspergerovým syndromem, které jsou vedeny dle daného výchovného a vzdělávacího systému. Na základě pozorování dětí v příslušném systému a zpracovaných rozhovorů, které poskytly matky dětí s Aspergerovým syndromem, pedagog a asistentka pedagoga jednoho z chlapců, byly Montessori metoda a postupy strukturovaného učení porovnány z hlediska vhodnosti pro dítě s Aspergerovým syndromem. Vše bylo učiněno v designu případové studie. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje specifika Aspergerova syndromu, základní informace pro výběr výchovného a vzdělávacího systému, následnou práci s dítětem a nakonec popis jednotlivých přístupů Montessori metody a strukturovaného učení. Praktická část zpracovává výzkumná data rozhovorů a pozorování, které následně dává do širších souvislostí a porovnává v rámci vhodnosti pro tento typ postižení.cze
dc.format89 s. (201 485 znaků).
dc.format89 s. (201 485 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAspergerův syndromcze
dc.subjectmetoda Montessoricze
dc.subjectpostupy strukturovaného učenícze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectAsperger's syndromeeng
dc.subjectMontessori methodeng
dc.subjectstructured learning practiceseng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.titlePorovnání přístupů Montessori metody s postupy strukturovaného učení u dětí předškolního věku s Aspergerovým syndromemcze
dc.title.alternativeComparison of Montessori method approaches with procedures of structured learning in preschool children with Asperger syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61250
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on comparing approaches of the Montessori method with the procedures of structured learning in preschool children with Asperger's syndrome. Two children with Asperger's syndrome, who are guided according to the given educational system, were selected to fulfil the goals of the qualification work. The Montessori method and structured learning procedures were compared in terms of suitability for any child with Asperger's syndrome as it was based on the observation of children in the relevant system and on the interviews provided by children's mothers, pedagogue, and teaching assistant of one of the boys. Everything was done in the design of the case study. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part contains the specifics and basic information of Asperger's syndrome for the selection of the educational system, subsequent work with the child, and finally a description of the various approaches to the Montessori method and structured learning. The practical part deals with research data from interviews and observations, which are given to a broader context and are compared in terms of suitability for this type of disability.eng
dc.date.accepted2021-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMalinovská, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam