dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Pavčová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:57:25Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:57:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44385 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce jsou možnosti péče o osoby s poruchou autistického spektra v Jihočeském kraji. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje historický vývoj přístupu k osobám s poruchou autistického spektra. Dále předkládá charakteristiku a terminologii poruch autistického spektra. Následně se zabývá etiologií a triádou problémových oblastí a další symptomatikou PAS. Poruchy autistického spektra jsou vymezeny v souladu s MKN-10. Věnuje se také popisu některých forem intervence využívaných v ČR, včetně poskytované lékařské péče a popisu služeb a institucí věnující se péči o osoby s PAS. Součástí práce je analýza dostupných služeb a zařízení pro osoby s PAS v Jihočeském kraji. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, zda je jedincům s PAS dostupná adekvátní péče v Jihočeském kraji. Pro naplnění cíle byl zvolen smíšený výzkum. Pro sběr dat kvantitativního výzkumu byl použit dotazník určený rodičům či jiným zákonným zástupcům osob s poruchou autistického spektra v Jihočeském kraji. Pro sběr dat kvalitativního výzkumu byly použity čtyři druhy polostrukturovaných rozhovorů, kdy byl jeden z nich určen rodičům osob s PAS, další sociálním pracovníkům, další pedagogům ze školy hlavního vzdělávacího proudu a pedagogům ze školy zřízené podle § 16 odst. 9 a poslední polostrukturovaný rozhovor byl určen pediatrům. | cze |
dc.format | 159 s. (247 763 znaků) | |
dc.format | 159 s. (247 763 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | péče | cze |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | analýza dostupných služeb a institucí | cze |
dc.subject | Jihočeský kraj | cze |
dc.subject | care | eng |
dc.subject | autism spectrum disorders | eng |
dc.subject | analysis of available services and institutions | eng |
dc.subject | South Bohemian Region | eng |
dc.title | Možnosti péče o osoby s poruchou autistického spektra v Jihočeském kraji | cze |
dc.title.alternative | Possibilities of care for people suffering autism spectrum disorder in South Bohemian region | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61253 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of the bachelor's thesis are the possibilities of care for people suffering autism spectrum disorder in the South Bohemian region. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the historical development of the approach to people with autism spectrum disorder. It also presents the characteristics and terminology of autism spectrum disorders. Subsequently, it deals with the etiology and the triad of impairment and other symptoms of ASD. Autism spectrum disorders are defined in accordance with ICD-10. It also describes some forms of intervention which are using in the Czech Republic, including the provided medical care and a description of services and institutions dedicated to the care of people with ASD. Part of the thesis is an analysis of available services and facilities for people with ASD in South Bohemia region. The aim of the practical part of the bachelor thesis is to find out whether adequate care in the South Bohemian region is available to individuals with ASD. Mixed research was chosen to accomplish the goal. A questionnaire for parents or other legal guardian of people with autism spectrum disorder in the South Bohemian region was used to collect quantitative research data. Four types of semi-structured interviews were used to collect qualitative research data, one of which was intended for parents of people with ASD, another for social workers, another for teachers from mainstream schools and teachers from a school established under paragraph 16, section 9, and the last semi-structured interview was intended for pediatricians. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Malinovská, Olga | |