Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWaldaufová, Petra
dc.contributor.authorPodsedníková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:38Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:38Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44394
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na charakteristiku příběhu a jeho využití v praxi u předškolních dětí. Cílem je využít příběh jako prostředek k rozvoji osobnosti dítěte v oblasti sociálních dovedností a prosociálního chování. Dále pak vytvořit vzdělávací program, který je vystaven pomocí metod dramatické výchovy vhodných pro předškolní věk v souladu s RVP PV. V teoretické části je krátce popsána historie a současné pojetí dramatické výchovy v mateřských školách, dále sociální učení, práce s knihou a příběhem. Praktická část obsahuje vypracovaný vzdělávací celek, jeho realizaci a zpětnou vazbu ověřenou v praxi. Týká se dramatizace, řečových dovedností dítěte, kreativity, sociálního učení a prosociálního chování, které provází a motivuje příběh jako hlavní činitel. Pro vyhodnocení jednotlivých lekcí je využito metod rozhovoru, pozorování, sebereflexe a zpětná vazba učitelky po proběhlém výstupu. Metodický materiál je doplněn poznatky, které vyplynuly z realizace. Také bylo využito dotazníkového šetření, aby se zjistilo, zda učitelky mateřských škol využívají příběh k rozvoji sociálních dovedností dětí i v jiných krajských či okresních mateřských školách.cze
dc.format63 s.
dc.format63 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMetody dramatické výchovycze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectpráce s příběhemcze
dc.subjectknihacze
dc.subjectprosociální činnosticze
dc.subjectMethods of drama educationeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectusage of a storyeng
dc.subjectbookeng
dc.subjectprosocial activitieseng
dc.titlePříběh jako prostředek rozvoje sociálních dovedností a prosociálního chování u dětí předškolního věku.cze
dc.title.alternativeThe story as a means of developing social skills and prosocial behavior in preschool children.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61281
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis isfocused on the story characteristics and itspractical use with preschool children. The aimis to use the story as a means to develop the child's personality in the field of social skills and prosocial behavior. Furthermore, to create an educational program that iscreate dosing methods of drama education suitable for preschool-age by the Framework educational program for preschool education (RVP PV). The theoretical part briefly describes the history and culent course of drama education in kindergartens, as well as social learning, usage of a book and a story. The practical part contains the developed educational unit, its implementation, and feedback verified in practice. It avers dramatization, the child's speechskills, creativity, social learning, and the prosocial behavior that accompanies and motivates the story as a major factor. Methods of interview, observation, self-reflection, and feedback from the teacher after the output are used to evaluace individual lessons. The methodological material is supplemented by the know led get hat resulted from the implementation. A questionnaire surfy was also used to find out whether kindergarten teachers use the story to develop children's social skills in other regional or district kindergartens.eng
dc.date.accepted2021-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanoušková, Monika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam