dc.contributor.advisor | Waldaufová, Petra | |
dc.contributor.author | Suchanová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:57:39Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:57:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44395 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na galerijní výstavu jako na prostředek rozvoje estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je charakterizovat galerijní výstavu jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti estetického vnímání a vytvořit třístupňový vzdělávací program galerijní edukace pro děti předškolního věku, který bude ověřen v praxi mateřské školy. Teoretická část se zabývá galerijní a muzejní edukací, věnuje se psychomotorickému vývoji u předškolního dítěte a dále se práce zaměřuje na estetickou výchovu a její vymezení v rámcovém vzdělávacím programu
předškolního vzdělávání a především na estetické vnímání u předškolního dítěte.
V praktické části je popsán třístupňový časový galerijní edukační model
prostřednictvím výstavy Radka Pilaře, kdy se děti hravou formou seznamují s jeho ilustracemi. Součástí praktické části je i doplňkové dotazníkové šetření určené učitelkám a učitelům mateřských škol, které zjišťuje, zda a jakým způsobem učitelky a učitelé v mateřských školách navštěvují galerie a jaké přitom volí modely galerijní edukace. | cze |
dc.format | 58 s. | |
dc.format | 58 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Galerijní a muzejní edukace | cze |
dc.subject | výstava | cze |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | estetická výchova | cze |
dc.subject | třístupňový časový galerijní edukační model | cze |
dc.subject | Gallery and museum education | eng |
dc.subject | exhibition | eng |
dc.subject | preschool children | eng |
dc.subject | aesthetic education | eng |
dc.subject | three-stage time gallery educational model | eng |
dc.title | Galerijní výstava jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Gallery exhibition as a means of developing aesthetic perception of preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61282 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on the gallery exhibition as a means of developing
aesthetic perception in preschool children. The work aims to characterize the gallery exhibition as a means of developing the child's personality in the field of aesthetic perception, and to create a three-level educational programme of gallery education for preschool children, which will be verified in kindergarten practice. The theoretical part deals with gallery and museum education and psychomotor development in preschool children. Additionally, it focuses on aesthetic education and its definition in the Framework Education Programme for preschool education, emphasizing aesthetic perception in preschool children. The practical part describes a three-stage time
gallery educational model through Radek Pilar, where children get acquainted with his illustrations in a playful form. It also includes a questionnaire survey for kindergarten teachers, whose purpose is to determine whether and in what manner teachers in kindergartens visit galleries and what models of gallery education they select. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janoušková, Monika | |