Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTobias Samohejlová, Marie
dc.contributor.authorKotková, Markéta
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:51Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:51Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44401
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem psychomotorického vývoje dětí předškolního věku se sluchovým postižením. Pro cíle bakalářské práce byly vybrané tři děti se sluchovým postižením. Na základě pozorování v mateřské škole, rozhovoru s fyzioterapeutkou, speciální pedagožkou a analýzou přečtených dokumentů, byl v designu případové studie detailně popsán jejich psychomotorický vývoj. Blíže popisuje, v jaké oblasti psychomotorického vývoje mají děti se sluchovým postižením obtíže. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje základní okruhy týkající se sluchového postižení, popisuje dítě v předškolním věku a specifikuje vývoj dítěte se sluchovým postižením. Hlavní myšlenkou této části je přiblížit čtenáři problematiku sluchového postižení. Empirická část se zabývá psychomotorickým vývojem tří dětí se sluchovým postižení předškolní věku, které navštěvují mateřskou školu pro sluchově postižené. Jsou zde popsány složky psychomotorického vývoje každého z těchto dětí a doporučený návrh pro zlepšení nedostatků v určité oslabené oblasti.cze
dc.format79
dc.format79
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsluchové postiženícze
dc.subjectpsychomotorický vývojcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjecthearing impairmenteng
dc.subjectpsychomotor developmenteng
dc.subjectpreschool developmenteng
dc.titlePsychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovým postiženímcze
dc.title.alternativePsychomotor Development of Pre-School Children With Hearing Disabilityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61292
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis analyzes the issue of psychomotor development of preschool children with hearing impairment. Particularly, the sample consists of three children with hearing impairment. Consequently, the objective of this thesis is predominantly based on the observations within the kindergarten environment, as well as on qualitative interviews with a physiotherapist and pedagogues followed by the analysis of documents. Furthermore, a detailed empirical research was conducted in order to qualitatively describe psychomotor development of preschool children with hearing impairments. The thesis has been divided into theoretical and empirical parts. Firstly, the theoretical part introduces the basic areas related to hearing impairment, describes the child in preschool age, and specifies the development of a child with hearing impairment, as the main objective is to increase the readers' eagerness and knowledge regarding this topic. Secondly, the empirical part focuses on the psychomotor development of children with hearing impairment, more specifically the three sampled children. Finally, the thesis concludes with summarized components of psychomotor developments regarding each sampled individual, followed by a recommended improvement-focused proposal with a reference to the current insufficiency within certain weakened areas of this issue.eng
dc.date.accepted2021-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBílková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam