Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHoryna, Martin
dc.contributor.authorZemanová, Tereza
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:53Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:53Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44403
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá možnostmi hudebního vzdělávání nevidomých hudebníků od dob starověku až do současnosti. V teoretické části jsou charakterizovány společenské podmínky jednotlivých epoch a na příkladech životů známých nevidomých hudebníků je demonstrováno, jak přišli ke svému postižení a jak se, i přes překážky, který jim tento handicap způsobil, uplatnili ve společnosti. Část práce se zabývá vynálezem Braillovy notace a současnou výukou hudby zrakově postižených. V části výzkumné jsou analyzovány rozhovory dvou pedagožek hudby na základní umělecké škole. Na základě třech tematických okruhů odpovídaly na otázky týkající se jejich zrakového postižení a prvního seznámení s hudbou, na průběh studií a následné praxe, včetně metod, které využívají při výuce žáků.cze
dc.format60 s. (117 041 znaků)
dc.format60 s. (117 041 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleNevidomí hudebníci napříč staletímicze
dc.title.alternativeBlind musicians throughout the centurieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61317
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the possibility of music education for blind musicians from antiquity to the present. In the theoretical part, the social conditions of individual historical periods are characterized and it is shown at the examples of well-known blind musicians lives, how they came to their disabilities and how, despite the obstacles caused by the handicap, they succeeded in society. Part of the thesis deals with the invention of Braille music notation and with the education of visually impaired people in present. In the research part are analysed interviews of two music teachers at elementary art school. Based on three thematic areas they were answered the questions about their visual impairment and first acquittance with music, at course of their studies and practise at work, including methods, which they use to teach students.eng
dc.date.accepted2021-05-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineHVu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam